4 مزیت استفاده از جی پی اس برای رانندگان تازه‌کار

پدر و مادرهایی که فرزندشان به تازگی گواهینامه گرفته‌اند و تجربه چندانی از رانندگی کردن در خیابان‌های شلوغ شهر را ندارد، همیشه نگران و مضطرب هستند. حتی چند دقیقه تاخیر هم می‌تواند آشوب زیادی به دل این افراد بیاندازد و اوقات را به کام آن‌ها تلخ کند! استفاده از دستگاه GPS به والدین این افراد کمک می‌کند که حجم زیادی از این نگرانی را از بین ببرند، اما چطور؟ در این مقاله همراه ما باشید تا از مزایای نصب جی پی اس روی خودروی رانندگان تازه‌کار مطلع شوید.

آسودگی خاطر با استفاده از جی پی اس خودرو یا موتورسیکلت

والدین جوانانی که به تازگی رانندگی کردن را آغاز کرده‌اند، دائماً نگران فرزندان خود هستند. این افراد با اطلاع از موقعیت مکانی فرزند خود آرامش خاطر بیشتری خواهند داشت؛ چون گمان می‌کنند که حتی در صورت بروز مشکل خود را به سرعت به موقعیت مورد نظر می‌رسانند.

شما می‌توانید روی نقشه محدوده‌ای را به عنوان محدوده امن تعیین کنید؛ درصورتی‌که فرزندتان از این بخش خارج شود، هشداری روی گوشی موبایل به شما ارسال خواهد شد. بر اساس قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، رانندگان تازه‌کار مجاز به رانندگی در جاده‌های برون‌شهری نیستند. در نتیجه پدر و مادرها می‌توانند با کمک GPS فرزندان خود را تا قبل از تبدیل شدن به یک راننده باتجربه، برای اجرای این قانون مجاب کنند. به این ترتیب استفاده از جی پی اس خودرو برای فرزندانتان که به تازگی گواهینامه گرفته‌اند، نقش حمایت‌کنندگی را برای شما به همراه خواهد داشت.

انواع و اقسام دستگاه‌های GPS در بازار موجود هستند که روی ماشین‌های مختلفی نصب می‌شوند؛ معمولاً قیمت جی پی اس خودرو اولین عامل تاثیرگذار در خرید آن است. والدین با توجه به قیمت و امکاناتی که از این وسیله انتظار دارند، از بین لیست انواع ردیاب خودرو گزینه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

جی پی اس خودرو برای فرزندانتان که به تازگی گواهینامه گرفته اند به انتخاب بهتر مسیر کمک میکند

استفاده از جی پی اس برای جلوگیری از سرقت خودرو

فعال بودن جی پی اس خودرو به صاحب آن کمک می‌کند که در صورت سرقت شدن، با ردیابی موقعیت مکانی از محل دقیق آن روی نقشه با خبر شود. پس اطلاع‌رسانی به نیروهای پلیس به موقع انجام می‌شود و خودروی سرقت شده پس گرفته می‌شود. ممکن است راننده‌های تازه‌کار به‌خاطر حواس‌پرتی قفل کردن درهای ماشین یا برداشتن سوئیچ از روی آن را فراموش کنند! با این تعاریف احتمال دزدیده شدن خودرو یا موتور برای این افراد خیلی بیشتر از سایرین است.

یکی از بهترین امکاناتی که دستگاه‌های جی پی اس دارند، قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور است. به طور مثال ردیاب مدل GM200 یکی از انواع جی پی اس است که قابلیت خاموش کردن خودرو را با یک پیامک از سراسر جهان دارد. بعضی از این دستگاه‌ها امکان هشدار در اثر ضربه خوردن به ماشین، روشن آن و حتی قابلیت شنود صدا هم دارند. اگر به دنبال شنود صدا هستید استفاده از انوع مختلف شنود تلفن همراه به شما پیشنهاد می‌شود.

کنترل رفتارهای پرخطر و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار

یکی دیگر از امکاناتی که دستگاه‌های جی پی اس دارند، اعلام سرعت دقیق خودرو در هنگام رانندگی است. رانندگان جوان ممکن است با قرار گرفتن در جمع دوستان خود رفتارهای پرخطری مثل رانندگی با سرعت خیلی زیاد را تجربه کنند! دستگاه جی پی اس می‌تواند سرعت حرکن ماشین یا موتور را به صاحبان آن‌ها نشان دهد؛ بنابراین از اتفاقات ناگواری که ممکن است در اثر سرعت غیرمجاز رخ دهد جلوگیری می‌شود.

اگر امکان نصب دستگاه GPS روی ماشین یا موتور را ندارید و تمایلی به ردیابی با کمک گوشی موبایل هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از ردیابی افراد بدون نصب روی گوشی طرف مقابل استفاده کنید. یعنی از فرزند خود بخواهید که موقعیت مکانی خود را از طریق نقشه گوگل با شما در میان بگذارد. می‌توان از امکانات برنامه‌هایی مثل واتس اپ هم استفاده کرد؛ به این صورت که از فرزند خود بخواهید با استفاده از گزینه live location در بازه‌های زمانی مختلف موقعیت مکانی خود را به شما اطلاع دهد.

کنترل رفتار پرخطر با جی پی اس خودرو برای فرزندانتان که به تازگی گواهینامه گرفته اند

کمک‌رسانی سریع‌تر در مواقع اضطراری

ممکن روزهای اولی که دستگاه جی پی اس روی خودرو نصب می‌شود، کسی از آن استقبال نکند و بیشتر احساس ناامنی ایجاد کند! اما اگر زمانی دچار حادثه شوید و کمک‌رسانی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید برای شما انجام شود، آن وقت از نصب جی پی اس روی ماشین حسابی خوشحال خواهید شد. دستگاه‌هایی که امکان اعلام هشدار بر اثر ضربه را دارند به والدین کسانی که تازه گواهینامه گرفته‌اند کمک می‌کند که در زمان تصادف، سریع‌تر و راحت‌تر به فرزندان خود کمک کنند. به این ترتیب نگرانی از حال فرزندان برای این افراد کمتر می‌شود و حامی بهتری برای راننده‌های تازه‌کار خواهند بود.

تعمیر به‌موقع و نگهداری بهتر از خودرو یا موتور

دستگاه‌های جی پی اس امکان مشخص کردن مسافت طی شده توسط خودرو یا موتور و حتی سرعت آن‌ها را دارند. اگر به جمله «پیشگیری بهتر از درمان است» اعتقاد داشته باشید، شما هم قبل از خراب شدن موتور یا ماشین خود آن را به تعمیرگاه می‌برید. هر وسیله نقلیه‌ای با توجه به سال تولید و استفاده‌ای که از ان می‌شود، نیاز دارد که هر چند وقت یک بار از نظر فنی بررسی شود. با این کار خودتان را از خراب شدن ناگهانی خودرو یا موتور و گیر کردن در بین راه نجات خواهید داد. ممکن است راننده‌های تازه‌کار این مسائل را به خوبی رعایت نکنند. پدر و مادرها می‌توانند در این شرایط مراجعه به تعمیرگاه را به فرزندان خود یادآوری کنند و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

تعمیر به‌موقع ماشین با نصب جی پی اس

سایر کاربردهای سیستم ردیاب برای آرامش خاطر خانواده‌ها

استفاده از سیستم ردیاب نه‌تنها در این مورد، بلکه برای کودکان و سالمندان هم پیشنهاد می‌شود. احتمال گم شدن کودکانی که اهل بازیگوشی و حواس‌پرتی هستند یا سالمندانی که درگیر آلزایمر می‌شوند، بسیار بالاست. در این شرایط استفاده از ردیاب شخصی به افراد پیشنهاد می‌شود. دستگاه‌های ردیاب شخصی بسیار کوچک و سبک هستند و باعث جلب توجه نمی‌شوند. این وسیله به راحتی در جیب، کیف یا قسمت‌های مخفی لباس سالمندان و کودکان قرار می‌گیرد و نگرانی که شما را از بابت گم شدن آن‌ها کاهش می‌دهد.

خرید بهترین دستگاه‌های جی پی اس از سایت ایمن ردیاب

سایت ایمن ردیاب انواع مختلفی از دستگاه‌های ردیاب برای خودرو و موتورسیکلت، ردیاب‌های شخصی و ردیاب‌هیا آهنربایی را به متقاضیان این وسیله عرضه می‌کند. در قسمت فروشگاهی سایت با محصولات این مجموعه و بازه‌های مختلف قیمت جی پی اس خودرو آشنا شوید. مشاوره گرفتن از کارشناسان ایمن ردیاب هم انتخاب مناسب‌ترین گزینه را برای شما راحت‌تر می‌کند، پس از طریق شماره 02144420001 با کارشناسان این مجموعه از تماس باشید.

در کنار فرزندان خود باشید تا به راننده‌های ماهر تبدیل شوند

در این مقاله سعی کردیم شما را با همه مزایای استفاده از جی پی اس برای خودرو آشنا کنیم. بهتر است والدین در ابتدا به فرزندانی که تازه گواهینامه گرفته‌اند کمک کنند تا اعتمادبه‌نفس خود را برای این کار از دست ندهند. تبدیل شدن به یک راننده باتجربه به مرور زمان و با تمرین و تکرار اتفاق خواهد افتاد، پس در این مسیر از فرزندان خود حمایت کنید.

آیا شما تجربه‌ای در زمینه استفاده از ردیاب برای مراقبت از سالمندان و کودکان دارید؟ لطفا تجربیات خود را در زمینه استفاده و خرید ردیاب در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مجله ایمن ردیاب به اشتراک بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =