چگونه دیگران را ردیابی کنیم؟ معرفی 4 روش کاربردی برای ردیابی افراد

ردیابی افراد با جی پی اس گوشی

گاهی اوقات برخی از اعضای خانواده، به دلیل سن پایین و مشکلات جسمی، به مراقبت و کنترل بیشتری نیاز دارند. این اشخاص می‌توانند والدین سالمندی باشند، که به آلزایمر مبتلا شده‌اند؛ یا کودکانی که به دلیل شاغل بودن والدین، لحظات بسیاری را به تنهایی سپری می‌کنند و حتی فرزندان توانخواهی که اوتیسم یا سندرم داون دارند.

مراقبت از این افراد در طول شبانه‌روز و کنترل موقعیت مکانی آن‌ها، انرژی زیادی می‌خواهد و کار یک نفر نیست. به همین دلیل اغلب اشخاص به‌ دنبال راه‌ها و روش‌هایی برای ردیابی و نگهداری از آن‌ها هستند. اگر در اعضای خانواده شما هم، افرادی وجود دارند که آگاهی از موقعیت مکانی آن‌ها اهمیت دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. زیرا قصد داریم به معرفی بهترین روش‌ها برای ردیابی افراد با جی پی اس گوشی بپردازیم.

ردیابی افراد با جی پی اس گوشی امکان دارد؟

در ابتدا باید به شما بگوییم که امکان ردیابی افراد با جی پی اس گوشی وجود ندارد؛ مگر اینکه خود شخص مورد نظر با تصمیم و اختیار خود، لایو لوکیشن را برای شما ارسال و آن را به اشتراک بگذارد. باید قبول کرد که در جهان مدرن، با وجود گوشی‌های هوشمند و اینترنت، دیگر گم شدن یا پیدا نکردن آدرس معنی ندارد.

لایو لوکیشن (موقعیت جغرافیایی زنده)، از کاربردی‌ترین قابلیت شبکه‌های اجتماعی بوده و وضعیت مکانی هر فرد را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد. یعنی اشخاص بدون خرید ردیاب یا هر دستگاه خاص دیگری، با اختیار و تصمیم خود، دیگران را از موقعیت مکانی لحظه به لحظه خود آگاه خواهند کرد. در ادامه قصد داریم، به معرفی برخی از برنامه‌های ردیابی افراد با جی پی اس گوشی بپردازیم:

1-     دیدن موقعیت مکانی افراد با استفاده از گوگل مپ

گوگل مپ به صورت پیشفرض، روی تمامی گوشی‌های اندروید وجود داشته و یک نقشه آنلاین و رایگان محسوب شده که ابزار‌های مختلفی را هم به کاربران خود عرضه می‌کند. پیشنهاد بهترین مسیر از مبدا تا مقصد، مشخص کردن رستوران‌ها و مراکز دیدنی و ذخیره آدرس مکان‌های مورد علاقه برخی از ابزار‌های پرطرفدار گوگل مپ هستند.

اما در اصل مهم‌ترین ابزار این برنامه، امکان به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی لحظه به لحظه کاربر بوده که مانند یک ردیاب شخصی عمل خواهد کرد. با این گزینه کاربر می‌تواند به اختیار و انتخاب خود، شخصی دیگر را در جریان موقعیت جغرافیایی زنده خود قرار دهد. برای اینکار فقط باید در بالای صفحه و در قسمت راست، روی عکس پروفایل خود ضربه زده و از منویی که باز خواهد شد گزینه Location Sharing را انتخاب کند.

در این بخش باید Shared Location را انتخاب کرده و سپس مدت زمان اشتراک گذاری موقعیت مکانی را هم تعیین کند. در قسمت بعدی کاربر با لیستی از نام مخاطبین مواجه شده و باید از این فهرست، مخاطبان خاصی را که قصد دارد موقعیت مکانی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارد انتخاب کند. بعد از انتخاب فرد مورد نظر، گوگل مپ موقعیت مکانی کاربر را از طریق ایمیل یا دیگر گزینه‌ها برای ایشان ارسال خواهد کرد. فراموش نکنید که در این روش، تنها با اجازه و تصمیم فرد است که از موقعیت مکانی وی مطلع خواهید شد. همچنین استفاده از این برنامه، برای سالمندان و کودکان بسیار دشوار خواهد بود.

ردیابی افراد بدون نصب روی گوشی طرف مقابل

2-     ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده با استفاده از واتساپ

با قابلیت لایولوکیشن در واتساپ، کاربران می‌توانند در محیط این برنامه، موقعیت لحظه‌ای خود را در مدتی محدود، برای مخاطبین مورد نظر خود ارسال کرده و به اشتراک بگذارند.

برای استفاده از لایو لوکیشن در واتساپ، کاربر باید به اینترنت پرسرعت و جی پی اس دسترسی داشته باشد. اشتراک گذاری موقعیت مکانی، در محیط چت خصوصی یا چت گروهی واتساپ، به انتخاب و تصمیم کاربر بستگی دارد. همچنین استفاده از این قابلیت برای بسیاری از سالمندان و کودکان، دشوار است.

3-     ردیابی گوشی موبایل افراد با نرم‌افزار مخصوص!

گوشی هوشمند، جی پی اس و اینترنت قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیارتان گذاشته و امکان نصب برنامه‌های مکان‌یاب را هم برای شما فراهم می‎کند. برخی از این برنامه‌ها مانند Glympse، Life360 Family Locator و Find My Friends برای پیدا کردن فوری موقعیت مکانی کاربر و کنترل مسیر تردد ساخته شده‌اند.

فراموش نکنید که استفاده از این برنامه‌ها نیاز به تجربه و آموزش دارد؛ حتی ممکن است در بسیاری از لحظات حساس، برنامه از کار افتاده و هیچ کمکی به شما نکند. به همین دلیل است که باید از ردیاب‌های مخفی مخصوص اینکار، که به دو دسته ردیاب‌های خودرو و شخصی تقسیم می‌شوند استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن مدل‌های مختلف ردیاب‌های شخصی و خودرو و استعلام هزینه‎‌ها، سری به صفحه قیمت دستگاه شنود داخل ماشین بزنید. در ادامه به معرفی ردیاب‌های شخصی مخصوص سالمندان و کودکان می‌پردازیم.

ردیابی افراد از طریق گوگل مپ

4-     بهترین راه برای تضمین امنیت و مراقبت از اعضای خانواده

شاید در سال‌های گذشته استفاده از ردیاب، برای درک موقعیت مکانی اشخاص عادی، امری دور از دسترس بود. اما حالا برای هر مشکل و نیازی، یک وسیله به صورت تخصصی تولید شده است؛ این موضوع شامل مراقبت و کنترل افراد بیمار و کودکان نیز می‌شود. ردیاب‌های شخصی سالمندان و کودکان، مانند gps ماشین از فناوری gps و gprs استفاده کرده و اطلاعات و موقعیت مکانی افراد را به سرور‌های ردیاب اعلام می‌کنند. با پردازش اطلاعات ارسال شده به سرور، موقعیت مکانی فرد مورد نظر در طی چند ثانیه روی نرم افزار ردیابی مشخص می‌شود.

ردیاب شخصی یک وسیله بسیار کوچک و سبک بوده و هیچ‌گونه سروصدا یا چراغی برای جلب توجه ندارد. نصب ردیاب شخصی فرایند پیچیده‌ای ندارد و به سادگی در جیب، کیف و دیگر قسمت‌های مخفی لباس قرار می‌گیرد. برخی از ویژگی و مزایای ردیاب عبارتند از:

  • مجهز به باتری داخلی قدرتمند و نگه داشتن شارژ تا 48 ساعت
  • قابلیت شنود با کیفیت صدای محیط اطراف
  • ذخیره مسیر حرکت تا 1 الی 3 سال گذشته در حافظه داخلی
  • بدون نیاز به آنتن، سیم‌کشی یا چراغ
  • ابعاد و اندازه کوچک و وزن بسیار سبک
  • بدون محدودیت برد و مسیر
  • مجهز به دکمه اضطراری (o.s)

ردیابی گوشی دیگران با شماره تلفن

خرید بهترین ردیاب شخصی به صورت آنلاین از ایمن ردیاب

در این مقاله شما را با روش‌های ردیابی افراد با جی پی اس گوشی آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید، در بسیاری از این روش‌ها اشتراک گذاری موقعیت مکانی براساس تصمیم و انتخاب کاربر بوده است. تنها با استفاده از ردیاب شخصی است که شما می‌توانید، نظارت و کنترلی دقیق روی والدین بیمار و فرزندان کم سن خود داشته باشید. برای خرید انواع ردیاب‌های شخصی، ردیاب خودرو، موتور و حتی دوچرخه می‌توانید روی سایت ایمن ردیاب حساب کنید.

ایمن ردیاب بزرگترین فروشگاه اینترنتی وارد کننده ردیاب‌های پیشرفته در ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۴۴۴۲۰۰۰۱ با مشاوران ما در ارتباط باشید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 2 = 8