نحوه نصب جی پی اس خودرو، نصب ردیاب در کمترین زمان

آموزش نصب جی پی اس خودرو

با پیشرفت تکنولوژی، سارقان هم روز به روز پیشرفت کرده و با وجود دزدگیرهای پیشرفته، قفل پدال و قفل فرمان، همچنان در کمترین زمان خودرو را به سرقت می‌برند‌. نصب یک ردیاب حرفه‌ای نقش بسیار تاثیرگذاری در حفظ امنیت خودروی شما دارد. حتی اگر خودرو به سرقت رفت نیز با استفاده از ردیاب‌ها می‌توانید در کم‌ترین زمان موقعیت کنونی خودرو، مسیر طی شده، حرکات و میزان توقف خودرو را به خوبی بررسی کنید.

اما نصب جی پی اس خودرو به چه صورت است؟ آیا می‌توان به تنهایی جی پی اس را نصب کرد؟ برای آشنایی با مراحل نصب ردیاب خودرو بدون کمک دیگران در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله شما را قدم به قدم با نصب آسان ردیاب خودرو در کم‌ترین زمان آشنا می‌کنیم.

در گام اول، نوع ردیاب را مشخص کنید

اولین قدم برای نصب ردیاب، تشخیص نوع و مدل آن است. ردیاب‌ها معمولاً به دو نوع ردیاب‌های شارژی و سیمی تقسیم می‌شوند. ردیاب‌های شارژی مانند ردیاب آهنربایی و ردیاب‌های فندکی به راحتی در هر قسمت از خودرو نصب می‌شوند و هیچگونه نیازی به منبع برق و سیم‌کشی ندارند. در صورت تعویض خودرو به راحتی می‌توانید مجدداً از ردیاب‌ شارژی برای حفظ امنیت خودروی جدید نیز استفاده کنید.

در مقابل، ردیاب‌های سیمی نیاز به سیم‌کشی و استفاده از یک منبع برق قوی و مطمئن برای عملکرد صحیح دارند‌. نصب جی پی اس‌ سیمی به نسبت جی پی اس‌های شارژی دشوارتر خواهد بود و معمولاً برای نصب آن به یک فرد متخصص و کاربلد نیاز خواهید داشت.

این جی پی اس‌ها از برق ماشین تغذیه می‌کنند و معمولاً قابل شناسایی و دزدیده شدن نیستند. با استفاده از این جی پی اس هیچگونه نیازی به شارژ مجدد آن نخواهید داشت‌ چراکه ردیاب سیمی با استفاده از برق ماشین انرژی مورد نیاز خود را برای همیشه تامین می‌کند.

چطور ردیاب خودرو را فعال کنیم؟

نحوه نصب ردیاب‌های شارژی، ردیاب آهنربایی و فندکی

نصب ردیاب آهنربایی بسیار آسانتر از ردیابی سیمی است. برای نصب این ردیاب کافیست یک مکان مناسب برای نصب انتخاب کنید. ردیاب شارژی مانند جی پی اس مگنتی به راحتی در هر قسمت از ماشین قابل نصب و استفاده خواهد بود. از آنجا که این جی پی اس‌ها معمولاً توسط آهنربا به خودرو متصل می‌شوند، بهتر است یک سطح فلزی و صاف برای نصب آن در نظر بگیرید.

بهترین مکان‌هایی که می‌توان از آن برای نصب جی پی اس خودرو استفاده کرد شامل گلگیرها، داخل سپر، داخل کاپوت و کف خودرو است. پس از آنکه یک مکان دقیق و مطمئن برای GPS انتخاب کردید با روشن کردن ردیاب و فعال کردن سیم‌کارت آن، نصب ردیاب شما به همین راحتی به پایان می‌رسد.

نحوه نصب و فعال سازی ردیاب شارژی یا ردیاب آهنربایی خودرو

طریقه نصب جی چی اس سیمی، نصب آسان و مرحله به مرحله

از آنجاکه نصب جی پی اس‌های سیمی دشوارتر از نصب ردیاب‌های شارژی است؛ اگر اطلاعات کافی در زمینه سیم‌کشی ندارید، برای نصب دستگاه جی پی اس خودرو حتماً از یک فرد کارشناس کمک بگیرید. اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید در ۵ مرحله ساده می‌توانید ردیاب سیمی اتومبیل خود را نصب کنید. در ادامه به توضیح این ۵ مرحله خواهیم پرداخت.

1.      قرار دادن سیمکارت داخل ردیاب، پیش از نصب GPS

قبل از اینکه بخواهید ردیاب را در مکانی مطمئن نصب کنید و سیم‌کشی‌های آن را انجام دهید، بهتر است در اولین گام سیم‌کارت ردیاب را درون آن قرار دهید. یک سیم‌کارت پانچ شده که آنتن‌دهی خوبی در سرتاسر ایران داشته باشد را از طریق شیار مشخص شده داخل دستگاه ردیاب قرار دهید.

سیم‌کارت را تا انتها فشار دهید تا صدای قفل شدن آن را بشنوید. این سیم‌کارت حتماً باید شارژ ریالی داشته باشد؛ بنابراین پیش از نصب آن از موجودی شارژ آن مطمئن شوید.

2.      سیم‌کشی ردیاب خودرو و کار با جعبه فیوز ماشین

ردیاب‌هایی که نیاز به سیم‌کشی دارند معمولاً از سه دسته برق اصلی، سوئیچ پله و اتصال به بدنه تشکیل می‌شوند. برای نصب ردیاب در زیر فرمان بهتر است برق را نیز از همان نزدیکی تامین کنید. جعبه فیوز را باز کرده و سوئیچ را در حالت باز قرار دهید.

با باز گذاشتن سوئیچ به راحتی می‌توان سوئیچ پله را پیدا کرد. با کمک یک فازمتر، فیوزی را که منبع برق خوبی برای ردیاب است را پیدا کنید. هر فیوزی که چراغ فازمتر را روشن کند بهترین منبع برق برای ردیاب است. ظاهر شدن اعداد ۱۲ ولت روی فازمتر، نشان‌دهنده آن است که شما فیوز را به درستی پیدا کرده‌اید.

مراحل نصب ردیاب‌های سیمی اتومبیل

3.      فیوز اصلی را بیابید، گام سوم نصب جی پی اس خودرو

بعد از پیدا کردن سوئیچ پله نوبت به پیدا کردن فیوز اصلی میرسد. پیدا کردن فیوز اصلی نیز کاملاً شبیه به روشی است که برای سوئیچ پله از آن استفاده کردید. تنها تفاوتی که دارد این است که در صورتیکه کلید ماشین را در حالت بسته نگه دارید، فازمتر همچنان هنگام قرار گرفتن روی فیوز روشن می‌شود. پس از پیدا کردن فیوز اصلی نوبت به وصل سیم‌های دستگاه به برق ماشین می‌رسد.

4.      وصل سیم‌های ردیاب به منبع خودرو و  راه اندازی ردیاب

همانطور که گفته شد در جی پی اس ۳ نوع سیم اصلی داریم. سیم قرمز برای اتصال به برق مثبت، سیم مشکی برای برق منفی و سیم نارنجی نیز برای اتصال به ACC  استفاده می‌شود. ممکن است در بعضی از ردیاب‌ها یک سیم زرد نیز وجود داشته باشد که این سیم کاربرد خاصی ندارد و نیازی نیست آن را به منبع برقی وصل کنید. با کمک نوشته‌ها و رنگ‌های روی جعبه فیوز می‌توانید به راحتی رنگ‌های مورد نظر را پیدا کنید.

به کمک کلید سوئیچ و فیوز اصلی که از قبل آن را پیدا کردید، سیم‌ها را به درستی وصل کرده و پس از اتمام وصل سیم‌ها به جعبه فیوز خودرو، نوبت آن رسیده است که دستگاه ردیاب‌ را به خودرو وصل کنید. اگر همه مراحل را به درستی انجام داده باشید چراغ‌های زرد و آبی حالت چشمک‌زن خواهند داشت. بهتر است ردیاب را در جایی قرار دهید که تا حد امکان از دید دیگران مخفی باقی بماند.

5.      آزمایش عملکرد جی پی اس، آخرین مرحله نصب

پس از آن که تمامی مراحل را به خوبی طی کردید، نوبت به آزمایش عملکرد جی پی اس می‌رسد. برای اطمینان، کافی است چند دقیقه با ماشین حرکت کنید و از عملکرد ردیاب و اتصال دقیق آن مطمئن شوید. با وارد کردن کلمه Where  در اپلیکیشن در کمترین زمان پیامی در گوشی خود دریافت می‌کنید که شامل موقعیت مکانی خودرو است.

این پیام معمولاً به شکل زیر برای شما ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که با داشتن دکمه SOS ردیاب می‌توانید در کمترین زمان درخواست کمک خود را برای شماره‌های ثبت شده روی سیم‌کارت ارسال کنید. ردیاب‌های خودرو نیز مانند ردیاب‌های شخصی با داشتن دکمه SOS کمک بسیاری به شما در حفظ امنیت و سلامت سایر سرنشینان خودرو می‌کنند. برای اطلاع از قیمت ردیاب شخصی و انواع ردیاب‌های خودرو می‌توانید همین حالا با کارشناسان ایمن ردیاب تماس بگیرید.

اس ام اس ارسال شده از سمت ردیاب به مالک خودرو به چه صورت خواهد بود؟

خرید و نصب سریع انواع ردیاب‌های خودرو با ایمن ردیاب

در این مقاله به صورت کامل شما را با نحوه نصب جی پی اس‌های شارژی و انواع جی پی اس‌های سیمی آشنا کردیم. در صورتیکه قصد خرید انواع جی پی‌اس‌های خودرو و ردیاب‌های شخصی را دارید، همین حالا با شماره 02144420001 تماس بگیرید. کارشناسان ما در ایمن ردیاب علاوه‌بر مشاوره فروش انواع ردیاب‌ها، برای نصب و راه‌اندازی ردیاب نیز همراه شما عزیزان خواهند بود.

 

 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

84 + = 86