همه چیز درباره استفاده از جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی

کاربرد جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی در ایمن ردیاب

با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های متعددی به کمک بشر آمده تا انسان امورات روزانه خود را به شکلی ساده در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد؛ یکی از این تکنولوژی‌های پرقدرت، جی پی اس است. به‌نظر شما فناوری جی پی اس چه کمکی به افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها می‌کند؟ آیا این فناوری می‌تواند امنیت کارکنان را بالا ببرد؟ روش استفاده از این فناوری در سازمان‌ها به چه شکلی است؟ در این مقاله به تفصیل درباره کاربرد جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی صحبت خواهیم کرد.

بیشترین کاربرد جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب ماشین یک دستگاه الکترونیکی بسیار کوچک است که قابلیت نصب در قسمت‌های مخفی خودرو را دارد؛ به شکلی که هیچ‌کس متوجه نصب جی پی اس خودرو نباشد. جی پی اس نصب شده روی بدنه ماشین توانایی ارسال موقعیت و مسیرهای حرکتی خودرو به پایگاه مرکزی را دارد. این پایگاه مرکزی اطلاعات می‌تواند اپلیکشن نصب شده روی گوشی دارنده خودرو باشد یا یک اتاق کنترلی در یک سازمان بزرگ. ردیاب علاوه بر ثبت موقعیت و مسیرهای حرکتی، اطلاعات چون طول و عرض جغرافیایی، سرعت و جهت حرکت خودرو را نیز در اختیار مرکز کنترل جی پی اس قرار می‌دهد.

معرفی انواع جی پی اس‌های خودرو، بهترین انتخاب را داشته باشید

ردیاب‌های متعددی برای استفاده در خودرو وجود دارند که با توجه به کیفیت و ویژگی‌های هر یک قیمت ردیاب خودرو مشخص می‌شود. در ادامه باکیفیت‌ترین مدل‌های ردیاب ماشین را معرفی می‌کنیم.

از انواع ردیاب‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ردیاب فندکی خودرو، ظاهری شبیه به شارژر فندکی خودرو دارد؛ به همین دلیل کسی به وجود چنین ردیابی در ماشین شک نخواهد کرد. این نوع از ردیاب‌ها بسیار کوچک بوده و می‌توانند اطلاعات وسیعی را به مرکز اطلاعاتی خود ارسال کنند.
  • ردیاب خودرو آهنربایی، این نوع از ردیاب‌ها با قدرت زیاد به بدنه خودرو چسبیده و نیازی به سیم‌کشی ندارند. به همین دلیل به‌راحتی از چشم پنهان می‌مانند.
  • ردیاب دیاگ خودرو جزو ساده‌ترین ردیاب ماشین است که به‌راحتی روی سوکت دیاگ برق خودرو نصب شده و نیازی به کار دیگری ندارد.

وجود تنوع در ردیاب‌ها به ساده شدن زندگی کمک کرده و باعث افزایش امنیت می‌شود.

البته علاوه‌بر بر ردیاب‌های خودرو جی پی اس‌هایی برای ردیابی گوشی دیگران نیز وجود دارد که بیشتر در موارد امنیتی، بیماران آلزایمری و بیماران با اختلالات خاص کاربرد دارد. برای خرید ردیاب جاسوسی کوچک و ردیاب گوشی باید شرایط خاص و محل استفاده از آن را در نظر گرفت.

جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی انواع مختلفی دارد

کاربرد جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی چیست؟

در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها خودروها نقش به‌سزایی در انجام وظایف کارکنان دارند و مدیران این نوع سازمان‌ها نیاز به اطلاع دقیق از موقعیت مکانی راننده خودروها و میزان مسافت طی شده توسط خودروها دارند. با استفاده از ردیاب ماشین می‌توان گزارش‌های دقیقی از مسیرهای رفت‌وآمد خودروها، زمان شروع ماموریت، زمان رسیدن به مقصد و میزان توقف‌ خودروها کسب کرد.

پردازش این اطلاعات به مدیران سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهره‌وری خودروها و کارکنان را افزایش دهند. برای مثال مدیر شرکت با پردازش اطلاعات متوجه طی مسیرهای طولانی خودروها می‌شود؛ در نتیجه با یک برنامه‌ریزی دقیق علاوه‌بر کوتاه شدن مسیر خودرو، بهره‌وری نیز افزایش پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از ردیاب در خودروهای متعلق به سازمان‌ها و شرکت‌ها

استفاده از ردیاب‌ ماشین در خودروهای سازمانی مزایای بیشتری نسبت به کنترل کاغذی خودروها و راننده‌ها دارد. موارد زیر نمونه‌هایی از مزایای استفاده فناوری جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی است:

اطلاع از موقعیت جغرافیایی ماشین‌ها

استفاده از ردیاب در خودروهای شرکتی و سازمانی باعث می‌شود، مدیران از موقعیت مکانی دقیق خودروها اطلاع داشته باشند. اگر خودرویی دچار سانحه‌ای شود یا توقف بی‌دلیلی داشته باشد، شرکت با دریافت اطلاعات از ردیاب در جریان اتفاقات قرار می‌گیرد.

البته اجی پی اس خودرو برای شرکت‌هایی که رانندگان خودروها در طول روز ماموریت پی‌درپی دارند، کاربرد بیشتری دارد. برای مثال با وجود ردیاب، سازمان از اتمام ماموریت راننده مطلع شده و در صورت وجود ماموریت جدید، راننده را در موقعیت ماموریتی جدید قرار می‌دهد. گاهی اوقات خرید ردیاب کوچک جاسوسی به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا رفتار کارمندان و رانندگان سازمان را به درستی و دقت بررسی کنند.

اطلاعات جغرافیایی خودروها از کاربرد جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی

کاهش هزینه‌های جانبی ماشین‌های متعلق به سازمان

درصد بالایی از هزینه‌های جانبی ماشین‌های سازمانی و شرکتی مربوط به فرسودگی و تعمیرات قطعات یدکی است. با وجود جی‌پی‌اس، رفت‌وآمد خودروها بهینه شده و با کمترین کارکرد بیشترین بهره‌وری برای شرکت حاصل می‌شود.

از کاربرد جی پی اس در خودروهای سازمانی و شرکتی کاهش هزینه های سازمان است

تخمین زمان مورد نیاز برای به سرانجام رسیدن ماموریت کارکنان شرکت

وجود جی پی اس در خودروهای شرکتی و سازمانی اطلاعات خوبی چون فاصله خودرو تا مقصد، سرعت خودرو، میزان ترافیک موجود در مسیر راننده را تشخیص داده و به مدیریت گزارش می‌دهد؛ بنابراین مدیریت با استفاده از این اطلاعات به بهره‌وری کاری کارکنان می‌تواند کمک کند.

با وجود ردیاب در خودروهای شرکتی خیال کارکنان نیز آسوده می‌شود؛ زیرا تمامی اطلاعات مسیر و سرعت به اطلاع مدیریت شرکت می‌رسد. این اطلاعات به مدیریت شرکت‌ها کمک می‌کند تا تمامی ماموریت‌ها را به‌صورت اصولی و دقیق برنامه‌ریزی کنند.

در این مقاله درباره استفاده از ردیاب برای ماشین‌های شرکتی و سازمانی صحبت کردیم. آیا شما تجربه‌ای در زمینه استفاده از جی پی اس یا ردیاب خودرو دارید؟ آیا با توجه به توضیحات این مقاله تمایلی به نصب ردیاب در خودرو سازمانی محیط کار خود دارید؟ لطفا نظرات و تجریبات ارزشمندتان را در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مجله ایمن ردیاب به اشتراک بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =