با بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو آشنا شوید 

بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو  

حتی اگر مدرن‌ترین و دقیق‌ترین ردیاب را خریده باشید اما نقطه مناسبی از ماشین را برای نصب انتخاب نکنید، احتمالاً کارایی دستگاه به صفر می‌رسد. استفاده از ردیاب خودرو مزایای مختلفی مثل تأمین امنیت اعضای خانواده و جلوگیری از سرقت ماشین به همراه دارد بهره‌مندی از مزیت‌ها به شرط آگاهی از بهترین مکان برای نصب جی پی اس خودرو اتفاق می‌افتد. در مقاله پیش‌رو، نقاطی برای جاسازی دستگاه GPS معرفی شده است که احتمال دیده‌شدن ردیاب توسط سارقان را به حداقل می‌رساند.

انتخاب محل نصب ردیاب با توجه به مدل دستگاه 

یکی از مهم‌ترین سؤالات مربوط به نحوه استفاده از جی پی اس خودرو، انتخاب محل نصب با توجه به نوع و مشخصات محصول خریداری‌شده است. مدل‌های مختلفی از ردیاب ماشین در بازار وجود دارد که هرکدام، ویژگی‌های خاصی دارند. اغلب دستگاه‌های ردیاب جی پی اس یا به گروه مدل‌های بی‌سیم تعلق دارند یا آنکه سیمی هستند. مدل‌های بی‌سیم، باتری ندارند و برای ارسال اطلاعات موقعیت جغرافیایی به مالک ردیاب، باید به برق ماشین متصل باشند. 

برای تأمین برق ردیاب‌های فاقد باتری، به سیم‌کشی نیاز است و همین باعث می‌شود که نصب محصولات سیمی برای کاربر دشوار باشد. ردیاب‌های بی‌سیم یا از نوع آهنربایی هستند یا طراحی ساده‌ و معمولی دارند. دسته دوم را می‌توان هرکجای ماشین قرار داد اما محل انتخاب‌شده باید از دید سارقان پنهان باشد. جی پی اس آهنربایی را هم باید به بدنه و دور از بخش‌های گرم ماشین وصل کرد. با توجه به ویژگی‌های خاص هر مدل، بهترین مکان برای نصب پیدا می‌شود. 

انتخاب محل مناسب نصب انواع مختلف ردیاب ماشین 

نصب ردیاب خودرو درون سپرها، یک اقدام هوشمندانه 

یکی از بخش‌های ماشین که توجه سارقان را جلب نمی‌کند، سپرهای عقب و جلوی ماشین هستند. درون سپر جلو، تجهیزات مختلفی مثل سیم‌کشی مربوط به چراغ‌ها و سنسور دمای خودرو وجود دارد. فضای خالی بین سپر و بدنه برای قراردادن ردیاب ماشین به اندازه کافی جا دارد. هنگام نصب جی پی اس خودرو درون سپرهای عقب یا جلو باید این قطعات را به‌آرامی و با احتیاط از جایشان خارج کنید. شاید درآوردن سپر برای بسیاری از افراد کار راحتی نباشد، در این صورت می‌توان به یک مکانیکی مراجعه کرد.

حتی اگر یک سارق بخواهد برای غیرفعال‌کردن ردیاب سپرها را از ماشین جدا کند، توجه دیگران را جلب خواهد کرد و زمان زیادی از دست می‌دهد. اگر سپرها را به‌عنوان محل قراردادن ردیاب انتخاب کرده‌اید، به این نکته توجه داشته باشید که با واردشدن ضربه به عقب یا جلوی ماشین، امکان از کار افتادن دستگاه وجود دارد. از آنجایی که سپر جلو به باتری نزدیک است، پیشنهاد می‌شود مالکان ردیاب‌های سیمی، دستگاه را در این بخش از ماشین نصب کنند.

استفاده از سپر ماشین برای نصب ردیاب

صندلی‌ها، انتخابی هوشمندانه برای قراردادن ردیاب ماشین 

درون کابین خودرو، انتخاب‌های مختلفی برای نصب انواع ردیاب وجود دارد. اگر می‌خواهید ردیابی موقعیت مکانی را از درون ماشین انجام بدهید یا حتی از دستگاه شنود استفاده کنید، صندلی‌ها انتخاب خوبی هستند. مزیت صندلی‌ها این است که می‌توان دستگاه را در قسمت‌های مختلفی قرار داد. برای مثال، مالکان خودرو می‌توانند ردیاب را درون بافت اسفنجی صندلی یا بین روکش و بالشتک‌های نرم قرار بدهند. 

برای قراردادن ردیاب درون صندلی، بهتر است بخش‌های کناری را انتخاب کنید. اگر دستگاه در قسمت میان صندلی یا تکیه‌گاه قرار بگیرد، سارق بلافاصله پس از نشستن درون ماشین متوجه آن خواهد شد. در قسمت عقب ماشین می‌توان جی پی اس‌های کوچک را بین صندلی‌ها و شاسی ماشین گذاشت. اگر از ردیاب‌های غیرشارژی استفاده می‌کنید، احتمالاً نصب دستگاه کار راحتی نباشد چون باید سیم‌کشی را از درون صندلی یا کف خودرو رد کنید.

پنهان‌کردن ردیاب از دید سارقان با نصب زیر صندلی ماشین

زیر ماشین، بهترین محل نصب ردیاب آهنربایی

بسیاری از خریداران ردیاب‌های آهنربایی را انتخاب می‌کنند. مدل‌های آهنربایی معمولاً بسیار پیشرفته هستند و امکان باز کردن قفل ماشین با موبایل را فراهم می‌کنند. قطعات مغناطیسی قدرتمند در بدنه محصولات آهنربادار تعبیه شده است. نیروی جاذبه باعث می‌شود اتصال دستگاه جی پی اس به بدنه ماشین مثل آب‌خوردن انجام شود. به همین دلیل، مالکان ردیاب‌های آهنربایی برای نصب باید سراغ فضای زیرین ماشین بروند. کف ماشین در حالت عادی از دید همه پنهان است و اگر ردیاب در این بخش نصب شود، توجه هیچکس را جلب نخواهد کرد. 

برای اتصال ردیاب‌های آهنربایی به بدنه خودرو باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. پیش از هر اقدامی، سطح اتصال در بدنه باید تمیز شود تا هیچ گردوخاکی روی آن نباشد. قراردادن ردیاب روی بخش‌هایی از بدنه که رنگ شده‌اند، موجب تضعیف خاصیت مغناطیسی خواهد شد. همچنین، جی پی اس مغناطیسی را در مکان‌هایی بچسبانید که حرارت بالایی نداشته باشند. نزدیکی مگنت به باک ماشین یا موتور که گرمای زیادی دارند، احتمال بروز آتش‌سوزی را افزایش خواهد داد. 

کف ماشین، بهترین محل برای نصب ردیاب آهنربایی 

داخل داشبور یا صندوق عقب، مکانی مناسب برای جاسازی ردیاب‌های کوچک

برای افرادی که قصد ندارند هنگام ردیابی ماشین، تغییر خاصی در اتومبیل ایجاد کنند نیز روش‌های مختلفی برای نصب GPS وجود دارد. برای نصب لازم نیست حتماً صندلی‌ها را باز کنید یا برای سیم‌کشی به مکانیکی بروید. گاهی اوقات با یک ردیاب معمولی و جیبی می‌توان اطلاعات موقعیت جغرافیایی خودرو را ثبت کرد. همچنین، ردیابی گوشی دیگران یکی دیگر از راه‌های نظارت بر رانندگی افراد است.

در مواقعی که به نصب ردیاب از طریق سیم‌کشی یا چسباندن مدل‌های آهنربایی نیاز نیست، برخی از محفظه‌های ماشین گزینه مناسبی برای جاسازی هستند. داشبورد جلو، کنسول میانی و صندوق عقب جزو همین فضاهای پنهانی هستند. کاربر فقط باید ردیاب جیبی را درون این بخش‌ها بگذارد و پس از اتمام کار، دستگاه را از ماشین خارج کند. با قراردادن جی پی اس جیبی در داشبورد یا صندق ماشین، نه زحمت خاصی دارد و نه لازم است برای نصب هزینه کنید. 

صندوق عقب، یک مکان مخفیانه برای نصب ردیاب ماشین

نصب ردیاب‌های سیمی در پورت OBD-II یا چراغ ماشین 

از آنجایی که ردیاب‌های سیمی نیاز به شارژ مجدد ندارند، بسیاری از افراد این محصولات را انتخاب می‌کنند. انواع GPS غیرشارژی ماشین، برای ارسال اطلاعات و کارکردن به باتری ماشین نیاز دارند. اتصال بین دستگاه و باتری خودرو نیز با سیم انجام می‌شود. کشیدن سیم از بخش جلویی به هر قسمت دیگر از خودرو ممکن است چالش‌برانگیز باشد. درون هر ماشین منافذ مختلفی وجود دارد که ردکردن سیم‌ یا اتصال وسایل برقی از طریق آن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود و نیازی به سیم‌کشی جدید نیست. پورت OBD-II یکی از بهترین بخش‌های ماشین برای نصب جی پی اس است. 

پورت OBD یک سیستم استاندارد است که اجازه می‌دهد وسایل الکترونیکی خارجی به کامپیوتر ماشین متصل شوند. درگاه OBD که در زیر داشبور فرمان قرار گرفته، GPS ماشین را مستقیماً به باتری وصل می‌کند. محل مناسب دیگر برای نصب ردیاب‌های سیمی، چراغ ترمز ماشین است که احتمال بررسی آن توسط سارقان به صفر می‌رسد. گذاشتن ردیاب در چراغ خطر با استفاده از سیم‌کشی موجود در آن بخش، ریسک دیده‌شدن دستگاه را به حداقل می‌رساند اما امکان دارد در تصادف‌های کوچک شهری به این بخش از ماشین آسیب وارد شود و جی پی اس از کار بیفتد. 

چراغ خطر؛ انتخابی مناسب برای جاسازی جی پی اس خودرو 

تجربه خرید و نصب بی‌دردسر جی پی اس ماشین با ایمن ردیاب 

در مقاله بالا سعی کردیم بهترین محل‌های نصب ردیاب ماشین را بررسی کنیم. مهم‌ترین نکته برای انتخاب مکان مناسب جاسازی این است که نمی‌توان برای همه مدل‌های ردیاب، یک محل خاص معرفی کرد. روش نصب جی پی اس خودرو بر اساس نوع طراحی و کارکرد محصولات متفاوت است. حتی گاهی اوقات، کاربر نمی‌تواند نصب را به‌تنهایی انجام بدهد. GPS خودرو کاربردهای مختلفی دارد و با مشاوره قبل از خرید می‌توان از همه مزیت‌ها بهره‌مند شد.

 شرکت ایمن ردیاب که جدیدترین مدل‌های جی پی اس دنیا را ارائه می‌کند، گروهی از کارشناسان خبره را برای ارائه مشاوره به مشتریان به‌کار گرفته است. ایمن ردیاب، برای نصب تجهیزات نیز همراه مشتریان خواهد بود و راه‌اندازی دستگاه‌های سیمی بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. نظر ارزشمندتان دربارۀ بهترین محل برای نصب ردیاب و هرگونه سؤال را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 85 = 87