چرا باید کامیون‌های حمل اثاثیه مجهز به ردیاب باشند؟

لزوم نصب جی پی اس روی کامیون حمل اثاثیه در ایمن ردیاب

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژیِ جی پی اس یا ردیاب، صنعت حمل و نقل هم متحول شده است. با وجود اینکه جی پی اس سال‌هاست که وجود داشته، اما کارایی سیستم‌های ردیابی بهبود یافته و مزایای بسیاری، چه برای ماشین‌های شخصی و چه وسایل نقلیه سنگین‌تر مانند کامیون دارد. با جی پی اس مدیران ناوگان می‌توانند همه وسایل نقلیه موجود در ناوگان خود را در هر زمانی ردیابی کرده، سوابق موقعیت مکانی گذشته را به منظور بهبود کسب‌وکار خود مشاهده و از داده‌های مختلف برای افزایش کارایی و سودآوری بیشتر استفاده کنند. آیا می‌دانید لزوم نصب جی پی اس روی کامیون حمل اثاثیه چیست؟ در این مقاله مفصلا به پاسخ این پرسش می‌پردازیم و از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

مزایای جی پی اس برای کامیون حمل اثاثیه

بزرگ‌ترین تصور اشتباه درباره جی پی اس روی کامیون حمل اثاثیه این است که به اندازه پول پرداختی به ازای خرید و نصب، ارزش ندارد. اما نتیجه تحقیقات Fleet Technology Trends خلاف این را ثابت می‌کند. 45 درصد از افراد مورد بررسی در کمتر از 11 ماه به بازگشت سرمایه مثبتی دست یافتند که در مقایسه با سال گذشته 18.5 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، 22٪ در کمتر از 3 ماه ROI مثبت را گزارش کردند. در واقع داده‌های جمع‌آوری‌شده در این نظرسنجی نشان می‌دهد شرکت‌هایی که بر ردیابی ناوگان سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، مزیت رقابتی بزرگی را از دست داده‌اند.

به طور کلی نصب ردیاب بر ناوگان می‌تواند بهره‌وری کسب‌وکار را بهبود ببخشد و کار را برای رانندگان و مدیران ساده‌تر کند. در این بخش به پاسخ این سوال می‌پردازیم که چرا باید روی کامیون حمل اثاثیه جی پی اس نصب کرد؟

مسیریابی هوشمندانه‌تر با جی پی اس

با سیستم ردیاب می‌توان جزئیات سفرهای گذشته را با استفاده از نقشه تاریخچه موقعیت مکانی بررسی و به این ترتیب بهترین و بدترین جاده‌ها را شناسایی کرد. مدیران ناوگان می‌توانند با شناسایی جاده‌های شلوغ با داده‌های مربوط به زمان‌های مختلف جاده‌ها، مسیرها را بهینه کنند. بهینه‌سازی مسیرها مستقیما کارایی و بهره‌وری رانندگان را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر، اثاثیه در اسرع وقت به دست مشتری می‌رسد.

لزوم نصب جی پی اس روی کامیون حمل اثاثیه برای مسیریابی بهتر

جلوگیری از سرقت کامیون حمل اثاثیه، مهم‌ترین دلیل استفاده از ردیاب

یکی از فواید مهم نصب جی پی اس روی کامیون حمل اثاثیه این است که ردیاب در جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه و محموله نقش دارد. با استفاده از جی پی اس مدیران ناوگان موقعیت همه وسایل نقلیه را در هر زمانی پیگیری می‌کنند و اگر وسیله نقلیه از مسیر خود منحرف شود، می‌توان اقدام مناسبی را به موقع انجام داد.

جلوگیری از استفاده غیرمجاز از خودرو با ارسال اطلاعات جی پی اس

با ردیابی افراد با جی پی اس و همچنین بررسی سوابق تاریخچه موقعیت مکانی، مدیران ناوگان می‌توانند به سرعت تشخیص دهند که آیا وسیله نقلیه برای کارهای شخصی، به جز حمل اثاثیه مشتری‌ها، مورد استفاده قرار گرفته است یا نه. در نتیجه برای مثال اگر راننده‌ای بار غیرقانونی و قاچاق حمل کند، مالک کامیون به راحتی می‌تواند متوجه شده و در دادگاه کاملا از وی رفع اتهام می‌شود.

لزوم نصب جی پی اس روی کامیون حمل اثاثیه برای یافتن مسیر درست

کم شدن کارهای اداری،‌ وقت مهم‌ترین فاکتور است

فایده دیگر نصب جی پی اس این است که کاغذبازی‌های دستی و حتی تماس‌های تلفنی مربوط به کارهای اداری حذف می‌شود. در واقع با این ردیاب‌ها، هر زمانی که یک مدیر ناوگان بخواهد از آخرین وضعیت رانندگان مطلع شود، با نگاه کردن به داشبورد مدیریت ناوگان ، می‌تواند همه اطلاعات درخواستی را دریافت کند.

تنظیم‌ هشدارهای خودکار با ردیاب

علاوه بر اینکه با نصب جی پی اس می‌توان وسایل نقلیه را در هر زمانی ردیابی کرد. مدیران ناوگان می‌توانند پارامترهای مجازی را ایجاد کنند. برای مثال می‌توان پارامترها را این‌طور تعریف کرد که هر زمانی که وسیله نقلیه وارد محل کار شده یا از آن خارج می‌شود، هشدارهای ژئوفنس یا حصار جغرافیایی را دریافت کنند.

این مورد، مزیت بزرگی برای کامیون‌های حمل اثاثیه است که بتوان در صورت تاخیر به مشتریان اطلاع داد. همچنین مدیران ناوگان می‌توانند در صورتی که رانندگان به مقصد نزدیک هستند، به فرستنده‌ها یا گیرندگان – براساس هشدارهای از قبل تعیین شده – اطلاع دهند. در نتیجه رضایت مشتریان به مراتب افزایش خواهد یافت.

خدمات بهتر به مشتریان، اصلی‌ترین دلیل نصب ردیاب روی کامیون اثاثیه

ردیابی کامیون با جی پی اس منجر به ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کسب مزیت رقابتی می‌شود. وقتی دقیقا بدانید وسایل نقلیه شما چقدر از مقصد فاصله دارند و همچنین می‌توانید مشتریان خود را از زمان‌ تخمینی رسیدن کامیون مطلع و به این ترتیب روزبه‌روز مشتریان بیشتری جذب کنید.

کاهش مصرف سوخت کامیون با کمک نصب جی پی اس

تامین سوخت وسایل نقلیه، هزینه‌های زیادی را برای مدیران ناوگان دربردارد. به این ترتیب، هر اقدامی که مصرف سوخت را بهینه‌سازی کند، ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. استفاده از جی پی اس کامیون هدررفت سوخت را به حداقل می‌رساند. در واقع مدیران ناوگان می‌توانند مسیرهای مختلف را با جی پی اس و گزارش‌های تاریخی مقایسه کرده، میزان سوخت لازم برای هر مسیر را محاسبه و کارآمدترین مسیر را برای به حداقل رساندن هدررفت سوخت انتخاب کنند.

کم کردن زمان حمل بار؛ لزوم نصب جی پی اس روی کامیون حمل اثاثیه

خرید ردیاب ماشین‌های سنگین از ایمن ردیاب

در این مقاله به 7 مزیت فوق العاده نصب جی پی اس روی کامیون‌های حمل اثاثیه پرداختیم. با توجه به این مزایا، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت روی کامیون‌های شرکت خود یا حتی اگر صرفا راننده کامیون شخصی هستید، جی پی اس نصب کنید؛ چرا که دیر یا زود این فناوری بیشتر شناخته می‌شود و طبیعی است که مشتریان ترجیح دهند کامیونی را برای حمل اثاثیه خود استفاده کنند که ردیاب دارد. نصب ردیاب در کمترین زمان ممکن انجام شده و کاملا غیرقابل دید است. بنابراین امنیت وسیله نقلیه و بار آن در بهترین حالت ممکن تضمین می‌شود.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 35 = 42