مزیت استفاده دستگاه ردیاب در اتوبوس های عمومی (۷ دلیل مهم)

مزیت دستگاه ردیاب در اتوبوس های عمومی

دستگاه ردیاب در اتوبوس های عمومی

یکی از معضل های بزرگ در شهر ها بخصوص شهر های بزرگ، مشکلات ترافیک و حمل و نقل شهری است. شاید این معضل به نظر ناچیز بیاید اما یکی از موانعی که جلوی رشد و توسعه ی شهر و کشور را میگیرد، مشکلات حمل و نقل شهری می باشد.
با افزایش وسیله های نقلیه در شهر های بزرگ،مشکلات ترافیک و حمل و نقل شهری نیز دشوار تر می شود و می تواند مشکلات دیگری را ایجاد کند. یکی از راه های جلوگیری از این مشکلات استفاده از سیستم های عمومی حمل و نقل شهری می باشد و سیستم اتوبوس رانی شهری یکی از مهم ترین آن ها می باشد. می توان با مطلوب کردن سیستم اتوبوس رانی شهری استفاده از آن را راحت تر و بهینه تر کرد و مردم را به استفاده از یکی از سیستم های عمومی حمل و نقل شهری سوق داد. در کشور های جهان اول و پیشرفته با ساختن و مدیریت کردن سیستم های عمومی حمل و نقل شهری مطلوب،از مشکلات ترافیک و حمل و نقل شهری جلوگیری و آن ها را به حداقل کاهش دادند. استفاده از دستگاه ردیاب برای سیستم اتوبوس رانی شهری می تواند کمک شایانی به بهتر و مطلوب تر شدن این سیستم بکند.

کاربرد های سیستم ردیاب برای اتوبوس های عمومی

با استفاده از سیستم جی پی اس برای سیستم اتوبوس رانی شهری دارای مزایای زیادی می باشد. شما با استفاده از دستگاه ردیاب می توانید در هر لحظه ای که می خواهید از مکان فعلی وسیله های نقلیه اطلاع بیابید و با زیر نظر داشتن و تحلیل کردن مکان وسیله های نقلیه، شما می توانید به بهتر شدن نظم حرکتی اتوبوس ها و هم چنین پوشش دادن بهتر همه ی منظقه ها کمک کنید. استفاده از جی پی اس می تواند اطلاعات بسیاری را به دست شما برساند که با تحلیل کردن این اطلاعات می توانید بسیاری از مشکلات را حل کرده و بسیاری از نقاط قوت خود را تقویت کنید. از دیگر مزایای سیستم های ردیاب ارتباط دو طرفه با راننده برای کنترل بهتر و راهنمایی در مسیر می باشد. کاهش زمان انتظار مسافران، تنظیم کردن تعداد اتوبوس ها در ساعات مختلف برای کنترل بهتر در ساعات شلوغی، اطلاع رسانی به مسافران، جایگزین کردن اتوبوس اگر دچار نقص فنی شده باشد، اعلام صوتی و نوشتاری نام ایستگاه ها و اولویت چراغ های راهنمایی (در صورت ارتباط با سیستم های دیگر) از دیگر مزایای این سیستم جی پی اس برای سیستم های اتوبوس رانی شهری می باشند.
فواید دیگر استفاده از سیستم ردیاب با توضیحات مختصری در قسمت های پایین ذکر می گردد.

امکان مسیر یابی بر روی نقشه :

استفاده از این دستگاه به شما این قابلیت را می دهد که مسافران شما قادر به دیدن زمان و مکان دقیق اتوبوس ها باشند و این گونه بتوانند زمان رسیدن آن ها را تخمین بزنند.
دستگاه جی پی اس می تواند گزارش کاملی از شرایط شلوغی و ترافیک در ایستگاه بعدی به مدیریت ناوگان و مسافران بدهد که به این صورت از شرایط پیش رو اطلاع داشته باشید. همینطور این موضوع که مسافران می توانند زمان و مکان دقیق اتوبوس ها را ببیند برای آن ها جالب است.

صرفه جویی در مصرف سوخت :

صرفه جویی در مصرف سوخت می تواند کمک بسیاری با کاهش دادن هزینه های ناشی از مصرف سوخت به شما بکند. استفاده از مسیر های بهتر با استفاده از دستگاه جی پی اس می تواند باعث کاهش مسیر عبور و مروری و در نتیجه کاهش سوخت مصرف شده در وسیله نقلیه شما می گردد. هم چنین با استفاده از دستگاه ردیاب شما می توانید با کنترل سرعت مناسب وسیله نقلیه باعث کاهش مقدار چشم گیری از سرخت مصرفی اتوبوس بشوید و در صورتی که سرعت وسیله نقلیه از حد مجاز عبور کند، به راننده و همینطور مدیریت پیامکی ارسال می گردد و به آن ها اطلاع داده می شود. این کاهش ها در دراز مدت باعث کاهش هزینه ها و در نتیجه افزایش سود و منافع زیادی می گردد.

گزارش :

اگر از دستگاه ردیاب استفاده کنید، می توانید اطلاعات زیادی را با استفاده از آن به دست آورید.
برای مثال اطلاعات تحلیلی مهمی مانند سوخت، سرعت رانندگی ، ترمز و . . . می تواند توسط سیستم جی پی اس ارائه گردد. با تحلیل این اطلاعات می توان در بسیاری از موارد آن ها را بهبود بخشید و تقویت کرد، به عنوان مثال با تحلیل اطلاعات مربوط به سوخت و سرعت رانندگی می توان باعث کاهش سوخت مصرفی شد.دستگاه جی پی اس می تواند اطلاعاتی را برای نگهداری بهتر از وسیله نقلیه نیز ارائه دهد به این صورت که زمانی که موقع تعمیر یا تعویض است با ارسال پیامک به ما یادآوری کند و همینی موضوع کوچک می تواند از وارد شدن خسارات زیادی جلوگیری کند. هم چنین اطلاعات زیادی در مورد عملکرد رانندگی راننده ها به دست مدیریت می رساند.

عبور و مرور در مسیر های مشخص شده :

کاربرد های سیستم ردیاب برای اتوبوس های عمومی

دستگاه جی پی اس به شما این امکان را می دهد که با تحلیل اطلاعات و مسیر ها، بهترین مسیر برای رفت و آمد وسیله های نقلیه را مشخص کنید و اتوبوس ها از آن مسیرها استفاده کنند. حال اگر وسیله ای از مسیر مشخص شده خارج شود و بخواهد از مسیر دیگری عبور کند، به مدیریت و رانندگان با ارسال پیامک اطلاع داده می شود و این گونه مدیریت متوجه اشتباه می شوند. رانندگان نیز با دانستن این موضوع که در صورت خارج شدن از مسیر مشخص شده مدیران متوجه می شوند، تلاش خود را می کنند تا همیشه در مسیر های تعیین شده رانندگی کنند. با استفاده از دستگاه جی پی اس مدیران می توانند وسیله های نقلیه خود را زیر نظر داشته باشند و از اطلاعاتی مانند سرعت، مکان دقیق اتوبوس و سایر اطلاعات را در اختیار داشته باشند و هم چنین مدیران دارای دستگاه هشدار دهنده ی سیستم ردیاب می باشند.

هشدار های هوشمند :

هشدار های هوشمند کاربرد فراوانی دارند. از این هشدار ها می توان برای یادآوری زمان تعویض وسایل اتوبوس، سرویس های دوره ای، بیمه و مواردی که ممکن است نیاز به یادآوری داشته باشند استفاده کرد. همچنین می شود از این هشدار ها برای مواقعی که احساس میکنیم لحظات پر خطری هستند، مانند ترمز ها و تغییر مسیر های شدید و ناگهانی استفاده کرد.به این صورت که هشدار مخصوصی نصب نمود و در صورت وقوع این اتفاقات برای مرکز کنترل پخش شود. با اطلاع مرکز از این موضوعات دلیل آن ها را جویا می شود و در صورت وقوع حادثه از آن اطلاع می یابند.

پرداخت الکترونیکی کرایه :

امروزه استفاده از پول نقد بسیار کاهش یافته به خصوص اسکناس ها و پول هایی که دارای ارزش کمتری هستند، از این رو بجای استفاده از وجه نقد برای کرایه اتوبوس ها از کارت بلیط استفاده می شود. استفاده از کارت بلیط مزایایی را به همراه دارد به عنوان مثال اطلاعاتی را می توان از میزان تراکم مسافر در هر ایستگاه به دست آورد همین طور جمع آوری کرایه بسیار راحت تر می شود.

امکان تبلیغات هوشمند :

حتما در سطح شهر مشاهده کرده اید که تبلیغات بسیاری روی اتوبوس ها نصب می شود، سیستم های اتوبوس رانی می توانند از راه این تبلیغ ها درآمد زیادی کسب کنند. حال شما می توانید با استفاده از نمایشگر های مخصوص تبلیغات خود را بر روی آن ها نمایش بدید و کسب درآمد کنید. همینطور می توانید تبلیغات خود را برای هر منطقه مشخص کنید و در هر منطقه تبلیغ خاصی را از نمایشگر مخصوص پخش کنید. برای مثال می توانید هنگامی که اتوبوس از مناطق مربوط به بازار مبل عبور می کند، تبلیغی مربوط به مبلمان و وسایل مربوط به آن پخش کنید.

برای خرید ردیاب خودرو (جی پی اس ماشین) و ردیاب شخصی  با شماره ۴۴۴۲۰۰۰۱ – ۰۲۱ شرکت ایمن ردیاب تماس حاصل فرمایید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + = 3