روش های خاموش کردن خودرو هنگام سرقت (immobilizer system and tracker with relay)

روش های خاموش کردن خودرو در هنگام سرقت

جلوگیری از سرقت وسیله ی نقلیه و افزایش امنیت آن، امری بسیار ضروری می باشد و یکی از این روش ها خاموش کردن خودرو در هنگام سرقت می باشد. با افزایش تعداد سرقت ها بخصوص خودرو در چند سال اخیر، حفظ دارایی دارای اهمیت دو چندانی شده است. در صورت به سرقت رفتن خودرو علاوه بر ضرر های مالی و درآمدی، ضرر هایی از قبیل کاهش اعتماد به نفس و نگرانی های بیشتر در مورد دیگر دارایی ها را نیز به همراه دارد که بسیار باعث پریشانی و اذیت شدن آن فرد می گردد. بنابراین حفظ امنیت وسیله ی نقلیه باید در اولویت ما باشد. یکی از مواردی که با استفاده از آن می توانیم از سرقت وسیله ی نقلیه خود جلوگیری کرد و آن را به حداقل رساند، سیستم ایموبلایزر می باشد.

سیستم ایموبلایزر چیست؟

سیستم ایموبلایزر پیشرفته ترین سیستم ضد سرقت است و از یک کلید و یک کد دیجیتالی ذخیره شده استفاده می کند. به این صورت که یک مدار الکترونیکی را در قسمت پلاستیکی سوئیچ وسیله ی نقلیه نصب می کنند و این مدار الکترونیکی دارای یک کد امنیتی مخصوص به خود می باشد و وسیله ی نقلیه شما تنها با استفاده از این سوئیچ قابل روشن شدن می باشد و هیچ سوئیچ دیگری نمی تواند وسیله ی نقلیه شما را روشن کند.
حال شاید با خود فکر کنید که اگر بخاطر حواس پرتی کلید را بر روی ماشین  جا گذاشتیم چه می شود؟ در این صورت اگر خودرو به سرقت برود، سارق بسیار راحت می تواند وسیله ی نقلیه ی شما را روشن کرده و فرار کند. اما شرکت های خودرو سازی برای این موضوع هم چاره ای اندیشیده اند به این صورت که سخت افزار هایی را روی خودروی شما قرار می دهند و به شما این امکان را می دهند که با استفاده از گوشی موبایل و از راه دور، وسیله ی نقلیه را خاموش کرده و حتی با سوئیچ مخصوص به خود هم قادر به روشن شدن نباید تا زمانی شما با استفاده از تلفن همراه خود این اجازه را برای خودرو صادر کرده که بتواند روشن بشود.
سیستم ایموبلایزر چیست

سیستم ایموبلایزر چگونه کار می کند؟

بورد الکترونیکی و حافظه ی موجود در سوئیچ خودرو، بورد الکترونیکی ایموبلایزردر خودرو و قفل نرم افزاری موجود در کامپیوتر خودرو یا همان ECU از مهمترین قسمت های سیستم ایموبلایزر می باشند. کارخانه ها هنگام تولید کردن خودرو سوئیچ را کد گذاری می کنند و این کد در حافظه ی موجود در سوئیچ خودرو ذخیره می گردد. سپس کد مربوط به سیستم ایموبلایزر خودرو که مشمول آنتن ترانسپوندر می باشد نیز داده می شود و همان کد در کامپیوتر خودرو تعریف می شود.
هنگام استارت زدن، آنتن ترانسپوندر شروع به خواندن اطلاعات کلید خودرو می کند و در صورتی که این اطلاعات دارای کد دسترسی یا access code  درست باشد، ماشین روشن خواهد شد در غیر این صورت به هیچ صورتی با آن کلید روشن نخواهد شد.

ردیاب دارای رله

این فناوری علاوه بر خودرو های گران قیمت، برای خودرو های معمولی نیس امکان پذیر است. به این صورت که سخت افزاری را روی وسیله ی نقلیه شما چه خودروی ایرانی، خارجی و حتی موتور سیکلت نصب می کنند و با قرار دادن یک سیمکارت داخل آن و وصل کردن آن به سیم کشی وسیله ی نقلیه شما، قابلیت این را دارد که از هر مکانی وسیله ی نقلیه خود را با استفاده از تلفن همراه ردوشن یا خاموش کنید. این دستگاه مانند دستگاه ردیاب نیز عمل میکند و می تواند علاوه بر خاموش کردن خودرو در هنگام سرقت، منافع زیادی را نیز عاید شما بکند.
ردیاب دارای رله

 

برای خرید ردیاب خودرو (جی پی اس ماشین) و ردیاب شخصی  با شماره ۴۴۴۲۰۰۰۱ – ۰۲۱ شرکت ایمن ردیاب تماس حاصل فرمایید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

90 − = 80