تفاوت ردیاب و رهیاب (۰ تا ۱۰۰ نکات مهم و تفاوت های این ۲ )

تفاوت ردیاب و رهیاب

تفاوت ردیاب و رهیاب

تفاوت ردیاب و رهیاب رو مفصل در این پست آموزشی براتون توضیح دادیم.

ردیاب چیست:

ردیاب نوعی سخت افزار می باشد که با استفاده از سیستم جی پی اس می تواند موقعیت های مکانی یک وسیله، انسان، حیوان و هر شی دیگری را در هر مکانی بدست بیاورد و از طریق سیمکارت تلفن همراه موقعیت را برای کاربر ارسال کند.

انواع ردیاب:

ردیاب ها انواع مختلفی دارند که برای استفاده های خاصی می توان از هر کدام استفاده کرد.

ردیاب ها شامل ردیاب خودرو، ردیاب موتور، ردیاب افراد، ردیاب کودکان و ردیاب اشیاء می شوند.

– ردیاب خودرو و موتور:

 ردیاب خودرو مناسب وسیله های نقلیه می باشد. این ردیاب قابلیت های زیادی را برای صاحبان ماشین فراهم کرده است. این ردیاب ها در صورت خارج شدن از محدوده ایی که جی پی اس پشتیبانی می کند، زمانی که درب های ماشین باز شوند، ماشین مورد نظر توقف داشته باشد به کاربر اطلاع می دهد.

در شرکت های بزرگ تیم نظارت بر کارکنان میتوانند از ردیاب های خودرو برای مطلع شدن از موقعیت ماشین های حمل شرکت و یا مطلع شدن از موقعیت ماشین های ویزیتوری شرکت ها استفاده کنند.

ردیاب شخصی:

ردیاب شخصی

افراد سالخورده و افرادی که دچار فراموشی هستند ممکن است در پیدا کردن مسیرشان و یا در راه برگشت به خانه هایشان سردرگم شوند؛ یا راه برگشت به خانه را فراموش کنند. به صورت کلی میتوان گفت ردیاب های شخصی برای این عده از افراد ساخته شده. ردیاب های شخصی برای برای افراد عادی هم مورد استفاده قرار میگیرد و در صورتیکه انها گم شوند پیدا کردنشان با استفاده از  سیستم موقعیت مکانی جی پی اس بسیار اسان می باشد.

– ردیاب کودکان:

 ردیاب کودکان

ردیابی کودکان به وسیله ی ساعت مچی کودکانه انجام می شود. این ساعت ها امکان شنود صدا را نیز دارند و می توانید همزمان هم مکان فرزندتان و هم صدای موجود در ان مکان را بشنوید. ردیاب کودکان برای والدین باعث اطمینان خاطر می شود. این ردیاب ها به والدینی که فرزندانشان را با سرویس مدرسه به مدرسه میفرستند کمک میکند تا با اطلاع داشتن از مکان و مسیر فرزندشان آسوده خاطر باشند.

– ردیاب اشیاء:

ردیاب اشیاء برای کیف پول، کیف های مدارک و اسناد، وسایل گرانقیمت و این موارد به کار میرود.

 

رهیاب چیست:

رهیاب چیست

رهیاب یک سخت افزار می باشد که دارای یک نمایشگر است. طرز کار رهیاب به این شکل است که با گرفتن اطلاعات موقعیت کاربر به وسیله جی پی اس در مسیر یابی به رانندگان وسایل نقلیه کمک می کند. کاربر مسیر مقصد را روی نرم افزار مشخص کرده و حرکت می کند. رهیاب در طول مسیر به راننده کمک میکند تا بهترین و سریع ترین مسیر را برای حرکت انتخاب کند. از مزیت های رهیاب پخش پیغام صوتی می باشد. رهیاب در طول حرکت وسیله نقلیه از طریق پیغام های صوتی به راننده اطلاع میدهد که به کدام سمت حرکت کند و چند متر دیگر به مقصد خواهد رسید؛ همچنین این نرم افزار سرعت وسیله نقلیه را در طول مسیر به شما اعلام می کند. گوگل مپ نیز مثالی از یک رهیاب است.

 

انواع رهیاب:

TOM TOM ONE XLS

DELPHI NAV300

HP IPAQ310

INSIGNIA NS-CNV43

GARMIN NUVI350

MIO MOOV310                                                                        

NAVIGON2010 MAX

دانستن برند هایی که بهترین رهیاب ها را ارئه می دهند بسیار خوب است اما به نکته ایی که بیشتر از همه باید دقت داشت رهیابی که انتخاب می کنید تحریم نباشد تا بتوانید در نقشه های ایران هم از ان استفاده کنید.

 

تفاوت ردیاب و رهیاب:

تفاوت ردیاب و رهیاب

تفاوت های ردیاب و رهیاب به راحتی قابل درک است. ردیاب با استفاده از ماژول جی پی اس موقعیت مکانی وسیله نقلیه و یا افراد را گزارش می دهد؛ اما رهیاب با در نظر گرفتن موقعیت مکانی وسیله نقلیه، مسیر حرکت را مشخص کرده، زمان و میزان مسافتی که وسیله نقلیه به مقصد میرسد را از طریق پیام های صوتی به کاربر منتقل می کند.

تنها تشابه وجه ردیاب و رهیاب در نظر گرفتن موقعیت مکانی با استفاده از سیستم مکانی جی پی اس می باشد.

 

نتیجه گیری:

استفاده از ردیاب برای شرکت ها و کارخانجات در نظارت بر عملکرد افراد و موقعیت وسیله ی نقلیه شرکت بسیار مهم می باشد. همچنین استفاده از رهیاب در زمان انجام کارهای حمل و نقل وسیله های شرکت می تواند در زمان و انرژی صرفه جویی کرد. و چیزی که برای تمامی شرکت ها و نظارت بر کارکنان الزامی می باشد استفاده همزمان از ردیاب و رهیاب می باشد.

برای خرید ردیاب خودرو (جی پی اس ماشین)  با شماره ۴۴۴۲۰۰۰۱ – ۰۲۱ شرکت ایمن ردیاب تماس حاصل فرمایید.

 

 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =