راه های جلوگیری سرقت خودرو (بیش از ۲۰ راهکار)

راه های جلوگیری سرقت خودرو

راه های جلوگیری از سرقت خودرو؟

این روز ها با اینکه خودرو های پیشرفته همراه با سیستم های امنیتی بالا روانه بازار شده اند، سارقان خودرو ها نیز از روش های جدیدی برای پیش بردن هدف خود استفاده می کنند، از این رو در این مقاله به چند مورد از مواردی که باعث جلوگیری از سرقت خودرو میشوند اشاره می کنیم :

 ۱۰ راه اول برای جلوگیری از سرقت خودرو 

 10 راه اول برای جلوگیری از سرقت خودرو 

۱_در اولین اقدام برای جلوگیری از سرقت خودرو لازم است به جای پارک خودرو خود توجه نماییم، همیشه سعی کنید تا جای ممکن خودرو خود را در مکان های عمومی و شلوغ پارک کرده و در شب خودرو خود را زیر چراغ برق و یا مکان های روشن پارک نمایید.

 

۲_در دومین مورد از راه های جلوگیری از سرقت خودرو باید به این نکته توجه کرد که در کنار پیشرفت تجهیزات الکترونیکی خودروها، سارقان نیز روش‌های جدیدی به‌کار می‌برند و حتی خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید (Keyless entry) نیز از دست افراد سودجو در امان نخواهند بود.برای سرقت خودروهای مجهز به این سیستم، سارقان چند فرستنده‌‌ی رادیویی ویژه در اطراف درها، پنجره‌ها و دیوارهای خانه‌ی مالک نصب می‌کنند. این فرستنده‌ها سیگنال‌های ارسالی از سوئیچ را شدیدتر می‌کنند. فرستنده‌های سارقان در هنگام فعال کردن سوئیچ، عملکرد اصلی سیستم حفاظتی خودرو را تقلید می‌کنند و به سیستم مرکزی پینگ می‌شوند. روش کار به‌این صورت است که یک سارق با فرستنده در نزدیک خودرو و دیگری در نزدیک سوئیچ (احتمالا در کنار در ورودی ساختمان) قرار می‌گیرند.

پس از فرستادن سیگنال از سوئیچ به خودرو، سیستم محافظتی خودرو به‌صورت خودکار به فرستنده پاسخ می‌دهد. در این هنگام سارقی که در نزدیک خودرو ایستاده است، فرستنده‌ی خود را فعال می‌کند. پس از پینگ شدن این فرستنده‌ و دور شدن مالک با سوئیچ، فرستنده‌های سارقان سیگنال رفت و برگشتی می‌فرستند (ارسال سیگنال سیستم دزدگیر خودرو به فرستنده‌ی نزدیک ساختمان) و سپس سارق و فرستنده‌ای که در نزدیکی ساختمان قرار دارد، به سوئیچ سیگنال می‌فرستد. سوئیچ پاسخ فرستنده‌ را می‌دهد که نتیجه‌ی آن  تقویت سیگنال و ارسال به فرستنده‌ی سارق نزدیک خودرو است. در این زمان فرستنده‌ی نزدیک خودرو به راحتی درهای خودرو را  باز می‌کند و دو سارق بدون مشکل به هدف خود می‌رسند.

 

۳_سومین مورد از موارد جلوگیری از سرقت این است که خودرو خود را در پارکینگ های تاریک و خلوت پارک نکنیم زیرا سارقان از موقعیت سو استفاده کرده و با به صدا در آوردن دزدگیر و حضور شما استفاده کرده و با تهدید و زورگیری خودرو شما را به سرقت می برند.

 

۴_در مورد بعدی نصب دزدگیر بر روی خودرو می باشد.در برخی موارد سارقین با مشاهده دزدگیر خودرو در مکان عمومی از تصمیم خود منصرف می شوند زیرا در صورتی که نتوانند آن را به موقع غیر فعال کنند باعث جلب توجه سایرین می شود و به عنوان عامل بازدارنده سرقت استفاده می شود و در برخی موارد هم با در صورت باز شدن صندق عقب و کاپوت به صدا در آمده و سارق ناکام مانده، به هدف خود نمی رسد.

 

۵_در پنجمین مورد از راه های جلوگیری سرقت خودرو باید به نصب ردیاب خودرو (جی پی اس ماشین) اشاره کرد، در این مورد به محض باز شدن غیر مجاز درب ها و روشن شدن موتور خودرو پیام به صاحب خودرو ارسال شده و فرد می‌تواند توانند با ارسال پیام دستور خاموش شدن موتور از راه دور را می دهد، اما اگر شما در حد صورت متوجه نشده و خودرو شما به سرقت رود می توانید با استفاده از GPS محل خودرو را ردیابی کرده و با کمک پلیس آن را باز پس گیرید. به همین صورت حدود ۹۵ درصد از خودرو های سرقتی به صاحبان خود باز گردانده شده اند.

۶_در ششمین مورد از راه های جلوگیری از سرقت خودرو می توان به تجهیزاتی که تا حدی احتمال سرقت را کاهش می دهد اشاره کرد :

قفل فرمان >>>باعث عدم حرکت فرمان خودرو می شود و در برخی موارد سارق با مشاهده قفل فرمان و دردسر زمان بر آن برای باز کردنش منصرف میشود.

قفل پدال>>>تا حد بسیار زیادی باعث منصرف شدن سارق میشود زیرا سارق باید سر خود را پایین برده و نمی تواند متوجه شود در بالا آیا فردی حاضر میشود یا نه پس از ریسک کردن خودداری می کند.

 

قفل چرخ>>> این وسیله نیز از وسایلی است که برای ایمنی خودرو موثر واقع می شود زیرا باعث می شود خودرو حرکت نکند.

 

۷_در هفتمین مورد از راه‌ های جلوگیری سرقت خودرو می توان این هشدار را به رانندگان عزیز داد که هر فردی را سوار نکرده و در صورت سوار کردن افراد به آنها زود اعتماد نکنند زیرا در برخی موارد زنان سارق با جلب اعتماد و در بعضی موارد دیگر با خوراندن مواد مسموم، بیهوش کننده یا خواب آور در خوراکی به هدف خود می رسند، گاهی نیز افراد با بردن به مسیر های دور افتاده و زورگیری با سلاح سرد و گرم دست به سرقت می زنند.

 

۸_در هشتمین مورد از راه های جلوگیری از سرقت خودرو باید به این نکته توجه کرد که در صورت خرید خودرو حتماً کلید یدک را از فروشنده تحویل بگیرید.

 

۹_در نهمین مورد از راه های جلوگیری از

سرقت خودرو میشود به این نکته اشاره کرد که اگر در مسیر های دور افتاده افرادی به عنوان مامور راه شما را سد کرده و خواستار گرفتن ماشین شما هستند اول از همه از مامور بودن فرد مطلع شده و بعد اقدام به انجام دستور مامور پلیس کنید.

 

۱۰_در دهمین مورد از راه های جلوگیری از سرقت خودرو به این نکته باید توجه شود که لوازم گرانبها، کیف و مدارک ماشین را در داخل خودرو در معرض دید قرار ندهید زیرا سارق در صورت مشاهده این لوازم برای انتخاب خودرو شما برای سرقت وسوسه می شود. 

 ۱۰ راه دوم برای جلوگیری از سرقت 

 ۱۰ راه دوم برای جلوگیری از سرقت 

۱۱_در یازدهمین مورد از راه های جلوگیری از سرقت خودرو می توان به رانندگانی اشاره کرد که با عجله از خودرو خود دور می شوند و بعد با استفاده از ریموت درب خودرو خود را می بندند،  در این مورد سارق با فاصله گرفتن فرد از خودرو سریع خود را به درب رسانده و در بین دستگیره‌ ی خودرو سکه قرار می دهد و باعث می شود در قفل نشده و سارق با خیال راحت بعد از دور شدن فرد خودرو را به سرقت ببرد.

 

۱۲_در این مورد به محل هایی اشاره می کنیم از قبیل کارواش، تعمیرگاه، یا نمایندگی فروش خودرو که در این موارد ممکن است سارق به طور موقت مشغول به کار شده و بعد تحویل دادن خودرو خود به این مکان ها که از اعتبار برخوردار نیستند مورد سرقت قرار گیرند، پس در هر صورت خودرو خود را به جاهای مجاز و معتبر ببرید.

 

۱۳_در سیزدهمین مورد از موارد راه های جلوگیری از سرقت خودرو باید توجه داشت که سارقان می توانند حتی از شلوغی هم به نفع خود استفاده کنند و خودرو شما را به سرقت ببرند، به این صورت که آن ها در هنگام جشن ها و مراسم های بزرگ خودرو مورد نظر خود را انتخاب کرده و با اعلام شماره پلاک و گفتن اینکه محل پارک خودرو شما مناسب نیست شما را به پارکینگ کشانده و سپس با کمک یکدیگر شما را تهدید و سوار کرده بعد از دور شدن به حد کافی از محل سرقت شما را پیاده و خودرو را به سرقت می برند،در چنین مواقعی لازم است خودرو خود را با اطمینان در محل مناسبی پارک کنید.

 

۱۴_در چهاردهمین مورد از موارد جلوگیری از سرقت خودرو می توان به ایجاد تصادف ساختگی توسط دو فرد اشاره کرد، به این صورت که فردی خود را جلو ماشین شما انداخته یا با ماشینی به آرامی به ماشین شما ضربه می زند و در هنگام پیاده شدن شما، با سرگرم کردن فرد دیگر سوار ماشین شما شده و خودرو را به سرقت می برد، در این مورد باید حواس خود را جمع کرده و به راحتی از خودرو خود فاصله نگیرید.

 

۱۵_ در پانزدهمین مورد از راه های جلوگیری سرقت خودرو می توان به این مورد اشاره کرد، در صورتی که شما خودرو کارکرده ای را از فرد غریبه و غیر قابل اعتماد خریده اید حتماً قفل درب ها و صندق عقب خودرو کارکرده را تعویض نمایید.

 

۱۶_در این مورد به سو استفاده سارقین از دزدگیر در ساعات بعد از نیم شب است اشاره میتواند کرد، به این صورت که سارق در ساعات ۳،۴ صبح دزدگیر را به صدا در می آورد، که در بیشتر مواقع فرد برای اذیت نشدن همسایه ها آن را از کار می اندازد اما حتماً توصیه می شود که حتماً بعد از متوجه شدن صدا به آن توجه کنید و با استفاده از فرمان‌ جداشونده، بازدید همراه با کمین برای بررسی و. استفاده از کیل سوئیچ (برق قطع ‌کن مخفی ) از سرقت خودرو خود جلوگیری کنید.

 

۱۷_در هفدهمین مورد به فروش خودرو اجاره ای مشابه خودرو سرقتی اشاره داریم، به این صورت که سارق خودرویی اجاره کرده و بعد خودرویی مشابه همان به سرقت می برد سپس با تعویض کد شناسایی و کد شناسایی اصلی، خودرو را به دفتر اجاره باز گردانده و دیگری را به فروش می رساند، در این مورد باید پلاک مخصوص vin که در بخش بدنه نصب شده را پوشانده و در اختیار هر فردی قرار ندهید.

 

۱۸_در این مورد به افرادی که در پارکینگ آن ها به صورتی است که باید فرد پیاده شده و درب پارکینگ را باز کرده و مجدداً به سمت خودرو باز گردد، حتماً درب خودرو را در این مورد قفل کند زیرا ممکن است سارق با دانستن این موضوع در کمین باشد. 

 

۱۹_در این مورد به امر بکسل کردن ماشین اشاره داریم، در این مورد نباید از هر فرد یا هر مکانی برای بکسل کردن درخواست بدهیم زیرا ممکن است فرد سارق باشد.

 

۲۰_ در بیستمین مورد باید توجه داشت که می توان خودرو خود را زیر دوربین مداربسته پارک کنید تا مانع سرقت خودرو خود شوید، ولی اگر باز هم خودرو شما به سرقت رود، در صورتی که دوربین چهره فرد سارق را گرفته باشد با در اختیار دادن آن به پلیس می توانید به عملیات باز پس گیری خودرو مسروقه خود کمک کنید زیرا در بیشتر مواقع سارقین سابقه دار بوده و در پلیس آگاهی شناخته شده باشند.

راه های جلوگیری سرقت خودرو از نظر شما ؟

بعد از ۲۰ راهکاری که ما گفتیم ، شما چه راهکارهایی را برای جلوگیری از سرقت خودرو پیشنهاد میدین ؟

برای خرید ردیاب خودرو (جی پی اس ماشین) و ردیاب شخصی  با شماره ۴۴۴۲۰۰۰۱ – ۰۲۱ شرکت ایمن ردیاب تماس حاصل فرمایید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 11 = 19