راه های جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی (۸ روش مهم )

راه های جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی

این روزها یکی از تفریحات مردم بیابان گردی شده است که هیچ گونه محدودیت برای لذت نبردن از کویر و شبهای ان به ظاهر به چشم نمی خورد و می توان با خیال راحت به بیابان گردی رفته اما گم شدن در بیابان بسیار خطرناک تر ان است که فکرش راهم بکنید تا جایی بحث سر مرگ و زندگی به میان می اید،  پس در اینجاست که لازم است یک سری نکات حتما مد نظر قرار گیرد تا از گم شدن در بیابان جلوگیری شود و سفری خاطره انگیز رقم بخورد، در این مقاله به چند مورد اشاره داریم : 

۱_در اولین اقدام باید به این موضوع اشاره کرد  به تنهایی به بیابان گردی نرویم  زیرا خطرات بسیار زیادی ممکن است برای شما به وجود اید حتی اگر در این کار حرفه ای شده باشید اما اگر تا به حال تجربه بیابان گردی نداشته اید اصلا این سفر را تجربه نکنید و فقط در صورتی که موقعیت جغرافیایی خود را لحظه به لحظه از طریق  GPS  به فرد دیگری اطلاع میدهید خطر کم شدن شما بسیار کم میشود. 

۲_دومین مورد از موارد جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی میتوان به انتخاب تور گردشگری مناسب اشاره کرد و اطمینان از اشنایی تورلیدر با منطقه بسیار  پر اهمیت است . همچنین در صورتی که همراه تور های گردشگری به این چنین مناطق سفر میکنید از گروه جدا نشوید و تنها به جستجو در بیابان نروید تا خطراتی از قبیل گم شدن را تجربه نکنید. 

۳_در سومین مورد از موارد جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی میتوان به نصب ردیاب به صورت های مختلف در ساعت مچی، دکمه پیراهن، گوشی همراه و…..  اشاره کرد تا در صورت گم شدن یا گیر افتادن در حفره یا…  با کمک ردیاب دوستان شما یا مسئول تور گردشگری شما را بیابد تا از خطر گم شدن دور بمانید. (بهترین گزینه ردیاب شخصی هست )

۴_در چهارمین مورد از موارد جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی می توان به برنامه ریزی قبلی اشاره کرد که در این مورد افراد از قبل مسیرها و منطقه جغرافیایی را کاملا در نظر گرفته و طبق برنامه ریزی صحیح سفر خود را اغاز میکنند و خطر گم شدن را به کمترین حد امکان میرسانند. 

۵_در پنجمین مورد از موارد جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی می توان به این مورد اشاره کرد که بررسی تغییرات اب و هوایی را حتما قبل از سفر در فهرست برنامه های خود قرار دهید تا در شرایط بد اب و هوایی نظیر طوفان های شن که در کویر و بیابان رخ میدهد در انجا حضور نداشته باشید که در این موارد خطر جانی و گم شدن بسیار افزایش میابد.

۶_ در ششمین مورد از موارد جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی می توان به همراه داشتن وسایلی از قبیل GPS، یک قطعه الومینیوم و یک اینه اشاره کرد تا با کمک GPS از گم شدن جلوگیری کرد اما در صورت غیر فعال شدن  ان میتوان به کمک قطعه الومینیومی و اینه یا یک تکه چوب مسیر یابی کرده و از گم شدن جلوگیری کنید. 

۷_در هفتمین مورد از موارد جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی می توان به این مورد اشاره کرد که  توجه به اطراف بسیار قابل اهمیت است و این مورد توصیه میشود که در هنگام بیابان گردی مواظب حفره ها و دره هایی که به صورتی در دید نبود باشید تا در ان ها سقوط نکنید و خطر مرگ، زخمی شدن و حتی گم شدن را نداشته باشید.

۸_در هشتمین مورد از موارد جلوگیری از گم شدن در بیابان گردی می توان به این مورد اشاره کرد در بیابان ها هم احتمال وقوع باران شدید و طوفان است و این نکته قابل توجه بوده تا از خطرات گیر افتادن و گم شدن جلوگیری شده و قبل از سفر مورد بررسی قرار گیرد.

البته استفاده از ردیاب خودرو ( جی پی اس ماشین ) برای گروهی که با یکدیگر به سفر میروند هم گزینه خوبی هست 

سوالات متداول

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تست لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

جواااب

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1