آیا خاموش کردن ماشین با موبایل از راه دور امکان‌پذیر است؟

انواع روش‌های خاموش کردن خودرو با موبایل

آیا خاموش کردن ماشین با موبایل از راه دور امکان‌پذیر است؟

جذاب‌ترین کار، کنترل خودرو از راه دور با فشردن فقط یک دکمه روی گوشی موبایل است. تصور کنید چندین کیلومتر با ماشین خود فاصله دارید، بااین‌حال می‌توانید با موبایل خود از وضعیت خودرو آگاه شوید. دو روش برای خاموش کردن ماشین با موبایل از راه دور وجود دارد. در این مقاله به‌طورکامل هر دو روش را توضیح داده‌ایم و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. در نهایت می‌توانید با مطالعه این مقاله و مقایسه دو روش متداول خاموش کردن ماشین با موبایل، بهترین راه را انتخاب کنید. 

خاموش کردن اتومبیل با نرم‌افزار‌های موبایل همراه؛ تبدیل گوشی به ردیاب

با نصب نرم‌افزار مخصوص ردیابی خودرو، به‌راحتی گوشی هوشمند خود را به ردیاب خودرو تبدیل کنید. برای این کار باید دو گوشی هوشمند تهیه کنید. یکی از آن‌ها را درون خودرو بگذارید درحالی که اینترنت و جی پی اس آن فعال باشد. اپلیکیشن ردیابی خودرو مثل Mapme را روی گوشی نصب کنید. در این مرحله باید برای ثبت‌نام، رمز عبور و نام کاربری را به‌خاطر بسپارید. در قدم بعدی، با گوشی دوم، در سایت Mapme، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. به‌همین سادگی می‌توانید از دو گوشی هوشمند، ردیاب خودرو بسازید. اما روش ردیابی خودرو با گوشی همراه معایب بسیاری دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آیا ردیابی خودرو با گوشی همراه روش مناسبی است؟

قطعاً جواب این سوال منفی است. استفاده از گوشی همراه به عنوان ردیاب معایب بسیاری دارد. برای مثال، شارژ بودن گوشی درون خودرو معضل بزرگی است. اگر شارژ باتری موبایل تمام شود، همه زحمات شما به باد می‌رود. دومین مشکل، ضعیف بودن اینترنت است. اگر اینترنت گوشی درون ماشین قطع شود یا بسته آن تمام شود، ردیابی متوقف می‌شود. سرقت سریع موبایل هوشمند در خودرو، سومین عاملی است که باعث می‌شود تا این روش منسوخ شود. اگر سارق متوجه وجود گوشی درون ماشین شود، به‌سرعت وارد عمل شده و برای سرقت گوشی اقدام می‌کند.

خاموش کردن ماشین با دزدگیر ماهواره‌ای؛ مجهز به ردیاب ضد‌سرقت

پیشرفته‌ترین نوع دزدگیر، دزدگیر‌های ماهواره‌ای هستند. درون این دزدگیر‌ها، یک ماژول سخت‌افزاری GPS یا GPRS وجود دارد که ویژگی ردیاب را به دزدگیر می‌دهد. همچنین با قرار دادن سیم‌‌کارت درون دزدگیر جی پی اس دار، اینترنت دزدگیر فعال شده و اطلاعات مربوط به خودرو از به مالک منتقل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای دزدگیر‌های ماهواره‌ای کنترل خودرو و خاموش کردن ماشین با یک دکمه است؛ این دزدگیر‌ها بر‌عکس ردیاب‌ها، محدودیت‌هایی نیز  دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد. 

دزدگیر ماهواره‌ای اولین راه خاموش کردن ماشین از راه دور با موبایل

معایب استفاده از دزدگیر‌های ماهواره‌ای چیست؟

دزدگیر‌ اینترنتی محدودیت برد کمتری نسبت به دزدگیر‌های ساده و دو‌طرفه اما عملکرد آن کاملاً به آنتن موبایل وابسته است. اگر در جایی باشید که آنتن‌دهی موبایل و اینترنت ضعیف باشد، دزدگیر به‌خوبی عمل نمی‌کند؛ در نتیجه، کنترل خودرو به‌درستی انجام نمی‌شود. علاوه‌بر این، باتری ریموت دزدگیر‌های اینترنتی زود ضعیف می‌شود و نیاز به تعویض دارد. 

معایب و محدودیت‌های استفاده از دزدگیر ماهواره‌ای برای کنترل ماشین با موبایل

کنترل خودرو از راه دور با ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای

بهترین راه کنترل خودرو از راه دور، نصب ردیاب پیشرفته ماهواره‌ای است. ردیاب‌های ماهواره‌ای پیشرفته امکان نمایش موقعیت مکانی خودرو را روی نقشه به وجود می‌آورند. همچنین، امکانات دیگری نیز دارند که مهم‌ترین آن کنترل خودرو از راه دور است. ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند که قیمت آن‌ها بر‌اساس نوع کاربرد و ویژگی‌، متفاوت است. در صفحه راهنمای خرید ردیاب خودرو می‌توانید نکات مهمی را مطالعه کنید که باید قبل از خرید ردیاب به آن توجه کرد.

چرا باید از ردیاب پیشرفته استفاده کنیم؟

ردیاب‌ها به‌طور‌کلی برای نشان دادن موقعیت مکانی خودرو ساخته شده‌اند. این ردیابی به ایران محدود نمی‌شود و حتی می‌توان در خارج از کشور نیز خودرو را تحت‌نظر داشت. در نتیجه، با افزایش آمار دزدی و برای بالا‌ بردن امنیت ماشین نصب جی پی اس خودرو برای همه افراد واجب است. علاوه‌بر مالکین خودرو‌ها، افرادی که نمایشگاه ماشین یا ناوگان حمل‌ونقل دارند، نیز باید از ردیاب استفاده کنند تا مسیر‌های رفت‌و‌آمد خودرو‌های شرکت در حافظه ردیاب‌ها ذخیره شود. همچنین با استفاده از ردیاب می‌توان سرعت رانندگان را نیز کنترل کرد تا از قانون سرپیچی نشود. در نتیجه، مهم‌ترین دلیل استفاده از ردیاب، حفظ امنیت افراد و خودروها است. همچنین با کمک ردیاب‌ها ساعت کاری کارمندانی که مدام در ماموریت کاری هستند، به‌راحتی محاسبه می‌شود.

امکانات گسترده ردیاب خودرو برای کنترل ماشین از راه دور با موبایل

امکانات ردیاب مخفی پیشرفته؛ ابزاری کوچک و پر‌کاربرد

ردیاب‌ خودرو امکانات بسیاری دارد. یکی از این امکانات خاموش یا روشن کردن خودرو از راه دور با گوشی همراه است. علاوه‌بر این، ردیاب مخفی پیشرفته امکانات زیر را نیز شامل می‌شود.

  • ثبت مسیر های طی شده تا ۳ سال در حافظه ردیاب
  • پشتیبانی از انواع ردیاب و اپراتور‌های تلفن همراه داخلی
  • قابلیت شنود صدای داخل کابین 
  • اعلام هشدار برای سرعت‌های پایین یا بالا
  • هشدار روشن شدن خودرو
  • ارسال پیامک خطر در‌صورت جابه‌جایی خودرو بدون روشن شدن آن
  • شارژ سریع ردیاب در کمتر از ۶ ساعت
  • ضد آب و مقاوم در‌ برابر ضربه و حرارت
  • تعیین محدوده مجاز حرکتی

مهم‌ترین مزیت ردیاب خودرو ایمن ردیاب این است که چراغی روی آن روشن نمی‌شود و هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند. به‌همین دلیل به‌راحتی از دید افراد مختلف مخفی می‌ماند.  

بهترین راه خاموش کردن ماشین با موبایل از راه دور با ردیاب

نحوه عملکرد ردیاب ماهواره‌ای چگونه است؟ ارتباطی فرا‌تر از شبکه

جی پی اس خودرو، دستگاهی بسیار کوچک است که با سخت‌افزاری که درون آن قرار دارد، به نزدیک‌ترین ماهواره خارج از جو زمین متصل می‌شود و داده‌های دریافتی را از طریق پیامک یا پنل ردیابی به مالک منتقل می‌کند. این اطلاعات شامل موقعیت خودرو، تعداد دفعات توقف خودرو و سرعت آن است. هر‌چقدر این جی پی اس پیشرفته‌تر باشد، امکان برقراری ارتباط با تعداد بیشتری از ماهواره‌ها را دارد. در‌نتیجه موقعیت ماشین یا موتور‌سیکلت را با درصد خطای کمتری نشان می‌دهد. برای مثال، جی پی اس مگنتی بسیار قدرتمند است و درصد خطای آن فقط یک متر است. 

عدم وابستگی ردیاب به اینترنت برای کنترل ماشین از راه دور

قیمت ردیاب خودرو پیشرفته؛ عوامل تاثیر‌گذار در قیمت بهترین ردیاب

قیمت دریاب‌ خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ردیاب، امکانات، شرکت سازنده و برند ردیاب در قیمت نهایی تاثیر‌گذار است. همچنین، قیمت ردیاب کوچک و قوی به ابعاد و تکنولوژی آن نیز بستگی دارد. در شرکت ایمن ردیاب، انواع مختلفی از ردیاب عرضه شده است تا نیاز‌های مختلف افراد را تامین کند. پر‌فروش‌ترین ردیاب خودرو ایمن ردیاب با قطعات روسی با‌کیفیت در تایوان ساخته شده است. به‌ همین دلیل این‌ ردیاب عمر بالایی دارد و باتری آن زمان طولانی شارژدهی دارد.

پر‌فروش‌ترین ردیاب ماهواره‌ای خودرو در ایمن ردیاب

در این مقاله به بررسی راه‌های خاموش کردن ماشین با موبایل از راه دور پرداختیم. اولین راه استفاده از دزدگیر ماهواره‌ای یا جی پی اس دار است. این راه محدودیت‌های زیادی را برای مالک به وجود می‌آورد؛ اما بهترین راه برای کنترل خودرو از راه دور نصب ردیاب است. ردیاب‌ها امکانات متعددی دارند. علاوه‌بر خاموش کردن خودرو از راه دور، موقعیت مکانی آن را نیز لحظه‌به‌لحظه روی پنل ردیابی مالک نشان‌ می‌دهند. به‌ همین دلیل، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو و مشکلاتی از این قبیل، استفاده از انواع ردیاب خودرو است. ایمن ردیاب با عرضه انواع ردیاب فندکی، پلیسی و مگنتی، حق انتخاب را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

اگر شما نیز تجربه‌ای در‌خصوص استفاده از انواع ردیاب خودرو و امکانات آن برای کنترل ماشین داشته‌اید، در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید تا از تجربه شما استفاده کنیم.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 − = 22