روش‌های جلوگیری از سرقت پراید و افزایش امنیت آن

افزایش امنیت پراید در برابر سرقت

طبق آمار‌های مختلف سرقت خودرو به‌طور میانگین 2 دقیقه زمان می‌برد. این عدد برای پراید تا 30 ثانیه هم پایین می‌آید. البته باز هم این عدد با توجه به سابقه سارق به کمتر از 30 ثانیه نیز می‌رسد. حالا چه‌کار کنیم؟ پراید نخریم؟ اصلا به فرض که پراید نخریم، خودرو‌های دیگر قابل سرقت نیستند؟

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که اگر سارقی بخواهد خودرو‌ای را سرقت کند، به خوبی از عهده این کار بر می‌آید. کاری که می‌توانیم انجام دهیم، بالابردن امنیت خودرو است تا سارق نتواند به‌راحتی از پس سرقت خودرو بر بیاید؛ حتی اگر هم توانست خودرو را سرقت کند، بتوانیم از مکان سارق آگاه شویم و برای بازگرداندن خودرو، اقدام کنیم. در ادامه بهترین روش‌های افزایش امنیت پراید را معرفی می‌کنیم تا با استفاده از این روش‌ها خودرو‌ای ضد‌سرقت داشته باشید.

چگونه پراید را ضد سرقت کنیم؟ با استفاده از قفل‌های مختلف

استفاده از قفل یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت پراید است. اما منظور ما از قفل، قفل خود پراید نیست. چرا‌که پر ‌واضح است، قفل پراید به تنهایی نمی‌تواند سد محکمی در برابر سارقین باشد. در ادامه دو مورد از پرکاربرد‌ترین قفل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها در کنار ردیاب آهنربایی امنیت خودرو را افزایش دهید.

قفل فرمان، ابزاری مفید برای جلوگیری از سرقت خودرو

چنانچه از قفل فرمان به درستی استفاده کنید، حتی اگر سارق موفق به باز کردن در خودرو شود، امکان رانندگی برای او وجود نخواهد داشت. وقتی قسمتی از قفل فرمان از پشت شیشه مشخص باشد، تبدیل به عامل فیزیکی و بصری خوبی برای جلوگیری از سرقت می‌شود؛ چراکه باز کردن قفل فرمان به چند دقیقه زمان نیاز دارد و همین موضوع ریسک سرقت را برای سارقین بالا می‌برد.

استفاده از قفل پدال؛ بالا بردن ریسک سرقت برای سارق

استفاده از قفل پدال یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از سرقت پراید است. با استفاده از این قفل به خوبی می‌توان پدال ترمز و کلاچ را غیرفعال کرد. استفاده همزمان از قفل فرمان و قفل پدال امنیت خودرو شما را بیشتر و کار سرقت را برای سارقان سخت‌تر می‌کند. شاید سارقان حرفه‌ای بتوانند این قفل‌ها را باز کنند، اما زمان باز کردن این قفل‌ها آنقدر زیاد است که ریسک سرقت را بالا ببرد و آن‌ها را منصرف کند. با این‌حال اگر باز هم نگران سرقت خودرو خود هستید، در کنار قفل پدال و قفل فرمان از ردیاب خودرو استفاده کنید. ردیاب‌ها را می‌توان به‌عنوان بهترین دزدگیر ماشین معرفی کرد.

 سخت کردن سرقت خودرو برای سارقان با کمک قفل پدال

برداشتن فیوز برای جلوگیری از سرقت پراید را فراموش نکنید

برداشتن فیوز یک روش ساده برای جلوگیری از سرقت پراید است. با این‌کار برق خودرو را از کار می‌اندازید و سارقان نمی‌توانند خودرو را روشن کنند. اما اگر سارقان به هر نحوی بتوانند خودرو را روشن یا با استفاده از جَک آن را جابه‌جا کنند، آن‌وقت چکار می‌توان انجام داد؟‌ با فرض اینکه سارقان نتوانند خودرو شما را بدون فیوز روشن و جابه‌جا کنند، به این فکر کنید هر بار که از خودرو پیاده می‌شوید، باید فیوز را بردارید. آیا این‌کار امکان پذیر است؟ با نصب ردیاب خودرو خیال خود را از امنیت خودرو راحت کنید؛ چراکه در صورت سرقت خودرو، به‌راحتی می‌توانید آن را ردیابی کنید.

ضد سرقت کردن پراید با استفاده از دزدگیر

نصب دزدگیر برای پیشگیری از سرقت پراید

دزدگیر خودرو را می‌توان به‌عنوان یکی از مؤثر‌ترین روش‌ها برای بالابردن امنیت خودرو معرفی کرد. دیدن چراغ چشمک‌زن دزدگیر به‌تنهایی عامل بازدارنده‌ خوبی برای سرقت خودرو به‌شمار می‌رود؛ چراکه خیلی از سارقان با دیدن همین چراغ راه خود را کج می‌کنند و از سرقت خودرو منصرف می‌شوند. در ادامه انواع دزدگیر را معرفی می‌کنیم.

دزدگیر معمولی؛ ساده‌ترین نوع دزدگیر

مزیت دزدگیر معمولی را می‌توان قیمت پایین این مدل معرفی کرد؛ چرا‌که تنها کاری که برای جلوگیری از سرقت خودرو انجام می‌دهد، آژیر‌کشیدن است. شاید آژیرکشدن سارقان تازه‌کار را دست‌پاچه کند، اما سارقان حرفه‌ای در کسری از زمان دزدگیر را غیرفعال و صدای آژیر را قطع می‌کنند. اگر خودرو ارزشمندی دارید، به هیچ‌وجه استفاده از دزدگیر معمولی را پیشنهاد نمی‌کنیم. به‌عنوان مثال، خودرو دنا یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های ایران‌خودرو همیشه یکی از اهداف سارقین بوده است؛ چرا‌که ایمنی این خودرو نسبت به کارایی موتور و سایر قطعات پایین‌تر است. مسلما استفاده از دزدگیر معمولی برای بالا بردن امنیت همچین خودرو‌ای هوشمندانه نیست. بهترین گزینه برای بالا بردن امنیت این خودرو، استفاده از جی پی اس دنا پلاس است.

دزدگیر تصویری؛ روشی مناسب برای جلوگیری از سرقت خودرو

دزدگیر تصویری نسل بعدی دزدگیرهاست. وجه‌تمایز دزدگیر‌های تصویری نسبت به دزدگیر معمولی، استفاده از مانیتور روی ریموت این دزدگیر‌هاست. دزدگیر تصویری تمامی اتفاقات مربوط به خودرو را روی مانیتور خود نمایش می‌دهد. به‌طور مثال اگر درب خودرو باز باشد، روی مانیتور نشان داده می‌شود. از دیگر مزیت‌های دزدگیر تصویری، برد بالای آن‌ است که تا حدود یک کیلومتر هم می‌رسد. در نتیجه استفاده از دزدگیر تصویری خودرو نسبت به دزدگیر معمولی روش بهتری برای جلوگیری از سرقت خودرو است.

دزدگیر ماهواره‌ای؛ ردیابی خوردرو از فواصل دور

دزدگیر ماهواره‌ای، به‌روز‌ترین نوع دزدگیر است. دزدگیر ماهواره‌ای این قابلیت را دارد تا بتوانید از فواصل نسبتا دور هم خودرو را ردیابی کنید. این دزدگیر‌ها مانعی قوی در مقابل سرقت خودرو هستند، اما در صورتی که به هر دلیلی سیم آن‌ها قطع شود، دیگر قابل استفاده نیست.

ردیاب مغناطیسی ردیاب مخفی خودرو

با نصب ردیاب، پراید را ضد سرقت‌ترین خودرو ایرانی کنید

استفاده از ردیاب را می‌توان هوشمندانه‌ترین روش برای ضد سرقت کردن خودرو نام‌برد. با استفاده از ردیاب می‌توانید خودرو را در هر نقطه‌ای از جهان که باشد ردیابی کنید. ردیاب‌ها بر اساس کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ردیاب آهنربایی؛ ردیاب مخفی خودرو

ردیاب آهنربایی را می‌توان به‌عنوان یکی از پرکاربرد‌ترین انواع ردیاب معرفی کرد. در این ردیاب از باتری‌های قوی استفاده شده است که قادر هستند تا ماه‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند. عدم استفاده از سیم را می‌توان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مزایای این ردیاب به‌شمار آورد. در ردیاب مغناطیسی از آهنرباهای بسیار قوی استفاده شده که به راحتی روی هر سطح فلزی صاف می‌چسبد. از ردیاب آهنربایی می‌توان به عنوان ردیاب مخفی هم استفاده کرد تا در صورت سرقت خودرو، سارقان متوجه وجود ردیاب نشوند تا به‌وسیله آن بتوانید، خودرو را به راحتی ردیابی کنید.

ردیاب پراید

ردیاب فندکی؛ ساده، ارزان و کاربردی

برای فعال کردن ردیاب فدکی کافی است فندک خودرو را از قسمت فندکی خارج کنید و ردیاب را جایگزین آن کنید. از مزایای ردیاب فندکی می‌توان به عدم نیاز به باتری هنگام فعالیت اشاره کرد. لازم به‌ذکر است، مادامی که ردیاب به خودرو متصل باشد، به کار خود ادامه می‌دهد و زمانی که ردیاب را از فندکی خودرو جدا کنید دیگر امکان ردیابی ندارد. ردیاب فندکی کاملا شبیه به شارژر فندکی است. در صورتی که سارق خودرو شما را سرقت کند، امکان شناسایی ردیاب برای او خیلی ساده نخواهد بود؛ بنابراین ردیاب فندکی گزینه خوبی برای افزایش امنیت خودرو به‌حساب می‌آید.

ردیاب دیاگی؛ ردیابی خودرو حتی در مناطقی که آنتن‌دهی مناسبی ندارد

ردیابی دیاگی را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌یاب‌های خودرو معرفی کرد. این ردیاب به‌راحتی و بدون نیاز به دانش‌فنی یا برق‌کار خودرو، بر روی دیاگ خودرو نصب می‌شود. برق مورد نیاز این ردیاب از دیاگ خودرو تأمین می‌شود. ردیاب دیاگی از تکنولوژی GPS و LBS برخوردار است که مکان‌یابی را، حتی در مناطقی که آنتن‌دهی مناسبی ندارند، به‌خوبی انجام می‌دهد.

خرید ردیاب ماشین، بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل از ایمن ردیاب

در این مطلب روش‌های کاربردی و ارزشمند برای جلوگیری از سرقت پراید را معرفی کردیم و به بررسی مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها پرداختیم. متوجه شدیم هرچقدر هم که امنیت خودرو را بالا ببریم، سارقان زبردستی پیدا می‌شوند که خودرو را بربایند؛ بنابراین راه‌کار هوشمندانه این است که در کنار استفاده از قفل و دزدگیر، از ردیاب خودرو نیز استفاده کنید. ردیاب خودرو این امکان را بوجود می‌آورد، تا در صورتی که سارق به هر نحوی موفق به ربودن خودرو شد، بتوانید خودرو را ردیابی و از چنگ سارق خارج کنید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ردیاب به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و بخش‌کننده ردیاب خودرو و ردیاب شخصی گزینه مناسبی برای خرید ردیاب مورد نیاز شماست. ایمن ردیاب این امکان را فراهم آورده تا محصولات خود را به‌صورت مستقیم، بدون واسطه و با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ردیاب با شماره تلفن 44420001-021 تماس بگیرید. همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش، منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

96 − = 87