جرم نصب دستگاه شنود، مجازات استراق سمع در قانون

مجازات استفاده از ردیاب شنوددار

ورود به حریم خصوصی افراد همواره مجازات و جرایم بسیاری به همراه دارد. قانون برای حفظ حریم شخصی افراد احترام بسیاری برخوردار است و در صورت ورود افراد به حریم خصوصی شخص دیگر، برخورد جدی با فرد خطاکار خواهد داشت. نصب دستگاه شنود و استراق سمع از جمله کارهایی است که به دلیل ورود غیرقانونی به حریم اشخاص، جرم محسوب میشود.

 اما مجازات جرم نصب دستگاه شنود چیست؟ در چه صورت استفاده از دستگاه شنود جرم تلقی نمی‌شود؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود مطالعه این مقاله از سایت ایمن ردیاب را از دست ندهید. در این مقاله به بررسی جرم نصب دستگاه شنود و مجازات انجام این جرم خواهیم پرداخت.

استراق سمع یا شنود چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم شما را با مجازات انجام جرم نصب دستگاه شنود آشنا کنیم، بهتر است با تعریف دقیق استراق سمع یا شنود آشنا شوید. شنود یا استراق سمع به معنی شنیدن صحبت‌های افراد دیگر به صورت پنهانی است. در قانون جزا شنود به صورت مخفیانه امری کاملا غیرقانونی است چراکه اغلب به دلیل کنترل اشخاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود استفاده از انواع ردیاب که قابلیت شنود دارند در صورت بی اطلاعی راننده امری غیرقانونی به شمار میرود.

جرم نصب دستگاه شنود

حکم قانونی نصب دستگاه شنود و استفاده از ردیاب‌های شنوددار چیست؟

به موجب ماده 582 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی که ضمانت اجرای اصل 25 قانون اساسی نیز محسوب می‌شود، شنود پنهانی و کنترل مکالمات تلفنی با استفاده از دستگاه شنود یا ردیاب‌های شنوددار اشخاص در غیر مواردی که قانون اجازه داده جرم محسوب می‌شود و شخص مجرم به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهد شد. اما استفاده از دستگاه جی پی اس مخفی  یا ردیاب‌های شنوددار در چه شرایطی قانونی خواهد بود؟

ردیاب‌های شنوددار، راه حلی قانونی و کاربردی برای محافظت از اموال

همان طور که مطالعه کردید زمانی که هدف استفاده از ردیاب های شنوددار کنترل شخصی دیگر یا استراق سمع برای دیگران باشد، این عمل کاملا غیر قانونی است و فرد مجرم مجبور به پرداخت خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد. اما زمانی که از ردیاب های شنوددار برای تامین امنیت دارایی خود و پیشگیری از تجاوز به حریم شخصی‌تان استفاده می کنید، هیچگونه منع قانونی برای شما وجود ندارد و با خیال راحت می‌توانید مراقب سلامتی عزیزان و اموال خود باشید. ردیاب خودرو با داشتن قابلیت شنود نقش تاثیرگذاری در حفظ امنیت اتومبیل و اطلاع از وضعیت سلامت عزیزان‌تان خواهد داشت.

ردیاب های شنوددار

کدام ردیاب گزینه بهتری برای خرید است؟

ردیاب مناسب، ردیابی است که نیازهای خریدار را به خوبی پاسخ دهد. خرید از یک فروشگاه معتبر ردیاب به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر اطمینان خاطر از سلامت کالا، نصب جی پی اس نیز در کمترین زمان توسط افراد حرفه‌ای برای شما انجام خواهد شد. اما یک ردیاب استاندارد و کاربردی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ردیاب استاندارد و کاربردی هستند:

  • مشخص کردن محدوده جغرافیایی خودرو با دقت بالا
  • امکان شنود صدای راننده با کیفیت بالا
  • اطلاع رسانی نسبت به باز شدن درب خودرو
  • ارائه طول و عرض جغرافیایی و آدرس پستی
  • تعیین سرعت دقیق خودرو
  • ارائه تاریخچه مسیرهای پیموده شده
  • امکان خاموش کردن ACC
  • داشتن دکمه SOS
  • امکان خاموش کردن خودرو با ارسال یک پیامک

چرا ردیاب شنوددار را برای خرید انتخاب کنیم؟

استفاده از ردیاب شنوددار به شما کمک می‌کند تا در شرایط اضطراری مراقب سلامت عزیزان‌تان باشید. همان طور که مطالعه کردید استفاده از ردیاب‌های شنوددار در شرایطی که برای حفاظت از سلامت خود و عزیزان باشد هیچ منع قانونی نخواهد داشت. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. سیستم شنود با کیفیت صدای بالا، یک ویژگی مهم و کاربردی در دستگاه ردیاب خودرو است. با استفاده و فعال‌سازی شنود مالک خودرو می‌تواند در صورت سرقت از مکالمه سارقین اطلاع پیدا کند و فایل صوتی را به پلیس ارائه دهد. همچنین در صورت نیاز به کمک اضطراری یا در شرایط حاد پس از ضبط صدا افراد به راحتی می‌توانند برای کمک حاظر شوند. داشتن دکمه SOS در کنار قابلیت شنود، ردیاب را به یک ردیاب ایمن و استاندارد تبدیل خواهد کرد.

خرید ردیاب شنوددار

خرید ردیاب شنوددار با بهترین کیفیت و در کمترین زمان از ایمن ردیاب

در این مقاله به‌طور کامل به بررسی جرم نصب دستگاه شنود و ویژگی‌های یک ردیاب ایمن و استاندارد پرداختیم. همان طور که مطالعه کردید استفاده از ردیاب و دستگاه شنود در صورتی که برای محافظت از سلامت خود و نزدیکان‌تان باشد هیچ منع قانی نخواهد داشت.

برای خرید بهترین و باکفیت‌ترین رددیاب‌های شنوددار همین حالا می‌توانید با کارشناسان ما در ایمن ردیاب تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، بهترین محصول را خریداری کنید. شرکت ایمن ردیاب، یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه واردات انواع ردیاب خودرو، ردیاب شخصی و ردیاب حیوانات است. برای خریدن ردیاب یا دریافت مشاوره از کارشناسان ایمن ردیاب از طریق شماره ۰۲۱۴۴۴۲۰۰۰۱ با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 1 =