تمام راههای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

تمام راههای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

پایین بودن میزان امنیت موتورسیکلت باعث می‌شود، این وسیله نقلیه به نسبت خودرو بیشتر در معرض دزدی و سرقت قرار بگیرد. بسیاری از صاحبان موتورسیکلت‌ها گمان می‌کنند، با پارک کردن موتور در دیدرس خودشان و چک کردن آن، از سرقت و دزدی موتور جلوگیری خواهند کرد. اما این یک گمان اشتباه است، چرا که آمار و تحقیق‌های مختلف نشان داده بیش از 80% سرقت موتورسیکلت‌ها به دلیل سهل‌انگاری صاحبان موتور و عدم رعایت نکات ایمنی رخ می‌دهد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید، تا به شما تمام راههای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت را بگوییم.

1.    ساده‌ترین راه برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

شاید ساده‌ترین راه برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت، قفل کردن آن با سوئیچ باشد. بدون‌تردید، فقط قفل کردن نمی‌تواند یک راه موثر برای حفظ امنیت وسیله نقلیه باشد. اما در هر حال با وجود تجهیزات امنیتی، می‌توان در عمل سرقت تاخیر انداخت. بسیاری از سارقان پس از دستگیری اعتراف کرده‌اند، موتورسیکلت‌هایی که در داخل حیاط بدون تجهیزات امنیتی پارک شده‌اند را شناسایی و بعد از اطمینان از سهل‌انگاری صاحبان، موتور را در چند ثانیه سرقت می‌کردند.

همچنین بعد از خاموشی موتور، سوئیچ را بردارید و خودتان شرایط دزدی را برای سارق آماده نکنید. با گذاشتن سوئیچ روی موتور و سپردن آن به افراد غریبه و غیر قابل اعتماد، موتورتان را به سارقان تقدیم کرده‌اید. رعایت این نکات ساده ایمنی، در تمام وسایل نقلیه مشترک هستند. رعایت این نکات در کنار تهیه تجهیزات پیشرفته امنیتی مانند خرید ردیاب خودرو و موتور، روشی موثر برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت خواهند بود.

جلوگیری از سرقت موتور

2.    پارک موتورسیکلت در مکانی امن

موتورسیکلت، یکی از سرمایه‌های مالی و مهم زندگی شما است. پس این وسیله نقلیه را در مکان‌های امنی مثل پارکینگ‌های عمومی قرار دهید. از قرار دادن موتور در مکان‌ها و کوچه‌های خلوت، که چندان رفت‌وآمدی ندارند بپرهیزید. کنار خیابان‌های بسیار شلوغ هم راه مناسبی، برای حفظ امنیت موتور نیست. زیرا که برخی از سارقان ممکن است از شلوغی خیابان، برای طبیعی نشان دادن اوضاع سرقت استفاده کرده و بعد از اطمینان پیدا کردن از نبودن صاحب موتور، آن را به سرقت ببرند.

3.    ردیاب؛ یک راه ساده اما موثر برای پیشگیری از سرقت

در حال حاضر استفاده از ردیاب موتور سیکلت، برای حفظ امنیت وسیله نقلیه یکی از جدید‌ترین راه‌ها برای پیشگیری از سرقت است. ردیاب قطعه‌ سخت افزاری کوچکی است که به طور معمول، در داخل زین موتور نصب می‌شود. این دستگاه با اتصال به سیستم برق موتور، کار ردیابی و ارسال اطلاعات وسیله نقلیه را برای شما انجام می‌دهد. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این وسیله، به زمانی بر‌می‌گردد که موتور دزدیده شده است. در این شرایط کافیست که موقعیت مکانی موتورسیکلت خود را به پلیس نشان داده و در کمترین زمان وسیله نقلیه خود را پیدا کنید.

بهترین قفل دیسکی موتور

4.    استفاده از قفل دیسک موتور نکته‌ای موثر برای پیشگیری از سرقت

قفل دیسک یکی از راه‌های به نسبت موثر و ایمن، برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت است. این قفل مانع از چرخیدن چرخ‌های موتور و حرکت آن می‌شود. شما می‌توانید با زدن این قفل روی دیسک ترمز موتور، امنیت وسیله نقلیه را تضمین کنید. اگرچه کارایی این وسیله امنیتی به وسایلی مانند ردیاب موتور نمی‌رسد، اما در هر حال یک راه مفید برای پیشگیری از سرقت است. به دنبال وسایل مفید‌تری برای تضمین امنیت وسایل نقلیه خود هستید؟ می‌خواهید ردیاب خودرو یا موتور تهیه کنید؟ پس سری به سایت ایمن ردیاب بزنید و از محصولات این شرکت دیدن کنید.

5.    قفل و زنجیر کردن موتور؛ قدیمی اما کارآمد

شاید بهتر باشد برای حفظ امنیت موتور، به سراغ روش‌های قدیمی و سنتی بروید که هنوز هم مرسوم هستند. یکی از این روش‌ها استفاده از قفل زنجیری موتورسیکلت بوده که استحکام بالایی داشته و وزن زیادی هم دارد. با این راهکار شما می‌توانید، با استفاده از زنجیر و قفل کتابی وسیله نقلیه خود را به یک میله ببندید. البته اکنون با حرفه‌ای شدن سارق‌ها و راه‌های مختلف برای بریدن زنجیر این روش دیگر چندان موثر محسوب نمی‌شود. اما می‎تواند تا حد زیادی در روند سرقت تاخیر ایجاد کند. شاید به همین دلیل است که صاحبان موتورسیکلت‌ها، روش‌های موثر و کارآمد‌تری چون نصب gps روی موتور را انتخاب می‌کنند. با نصب جی پی اس روی ماشین و موتور، امنیت وسایل نقلیه خود را افزایش داده و از سرقت آن‌ها پیشگیری می‌کنید.

پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

6.    دزدگیر؛ راهی نه چندان مرسوم برای جلوگیری از سرقت موتور

دزدگیر موتور معمولا واژه‌ای نیست که به گوش همه خورده باشد، زیرا اغلب اشخاص دزدگیر را وسیله‌ای برای حفاظت از ماشین می‌دانند. اما دزدگیر موتورسیکلت نیز انواع مختلفی داشته و کارایی‌های خاصی هم دارد. به عنوان مثال دزدگیر ماهواره‌ای علاوه‌بر قابلیت‌های یک دزدگیر ویژگی‌هایی چون جی پی اس فعال هم دارد. دزدگیر ماهواره‌ای ضدضربه و ضد آب بوده و با داشتن امکاناتی چون برد بالا و باتری قوی خیال شما را از بابت پیشگیری از سرقت موتورسیکلت راحت می‌کند.

بهترین روش رای جلوگیری از سرقت موتور

7.    مهم‌ترین نکته برای حفظ امنیت موتور و خودرو

یکی از نکات مهم و مشترک برای حفظ امنیت موتور و خودرو، سوار نکردن مسافرانی با مسیر‌های مشکوک است. اگر به دلیل شغلتان مجبور هستید که با وسایل نقلیه، مسافران را جابه‌جا کنید باید ابتدا امنیت خود را در نظر بگیرید. مسافرانی که مقصد آن‌ها مکان‌هایی دور افتاده و خارج از شهر است را قبول نکنید. مگر اینکه از اپلیکیشن‌های خاص برای جابه‌جایی مسافران استفاده کنید. در چنین شرایطی بهتر است با نصب جی پی اس روی ماشین و موتور، خیال خود و خانواده را از بابت امنیت راحت کنید.

خرید و نصب بهترین ردیاب‌های خودرو و موتور با ایمن ردیاب

در این مقاله به شما تمام راههای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت را معرفی کردیم. با توجه به افزایش آمار سرقت خودرو، وجود یک ردیاب یا دزدگیر ماهواره‌ای برای حفظ امنیت وسایل نقلیه ضروری است. اگر به دنبال بهترین فروشگاه عرضه کننده gps خودرو و ماشین هستید، به شما ایمن ردیاب را پیشنهاد می‌کنیم. چنانچه در خصوص خرید ردیاب خودرو، موتور یا حتی ردیاب شخصی سوالی داشته یا نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از طریق شماره 44420001-021 با کارشناسان ایمن ردیاب در ارتباط باشید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 1