دزدگیر بهتر است یا ردیاب؟ کدام را انتخاب کنیم؟

دزدگیر بخرم یا ردیاب

برای بسیاری از مالکان خودرو این سوال همواره وجود دارد که دزدگیر بهتر است یا ردیاب؟ اهمیت این سوال در این واقعیت نهفته است که متوسط زمان لازم برای سرقت وسیله نقلیه بین 10 تا 60 ثانیه است. بنابراین انتخاب یک وسیله امنیتی مطمئن برای جلوگیری از سرقت خودرو اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله ضمن معرفی کامل عملکرد دزدگیر و ردیاب و برررسی مزایا و معایب هر یک از آن‌ها به بررسی پاسخ سوال دزدگیر بهتر است یا ردیاب خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
ردیاب و دزدگیر، تقابل تکنولوژی‌های امنیت خودرو

بسیاری از خریداران خودرو اغلب در دوراهی خرید ردیاب یا دزدگیر دچار سردرگمی می‌شوند. دربازار خودروهای شخصی، ابتدا دزدگیرها به عنوان عامل بازدارنده  سرقت معرفی شدند. هدف این سیستم‌ها ترساندن و پشیمان کردن سارق از سرقت خودرو بود. دزدگیرها توانستند خود را به عنوان سیستم‌هایی ارزشمند به صاحبان خودرو معرفی کنند اما به مرور زمان روش‌های جدیدی در سرقت بوجود آمد که باعث شد نیاز به سیستم‌های حفاظتی جدیدی احساس شود.

در نتیجه نسل جدیدی از سیستم‌های امنیتی خودرو به نام  ردیاب‌ها معرفی شدند. با وجود عملکرد بسیار بالاتر و بهتر ردیاب‌ها در قیاس با دزدگیرها، اطلاعات مالکان خودرو از عملکرد ردیاب‌ها بسیار کمتر از دزدگیرها است. قیمت ردیاب در مقایسه با کاربردهای بسیار متنوعی که دارد بسیار منطقی و معقول به نظر می‌رسد.

دزدگیر ابزاری برای پیشگیری از سرقت خودرو

عملکرد دزدگیر باعث شده تا با ایجاد سرو صدا و روشن خاموش شده چراغ‌های خودرو، سارق وحشت کرده و فرار کند. با وجود پیشرفت در تکنولوژی و افزایش روش‌های متنوع سرقت، هنوز تغییری در کارکرد دزدگیرها بوجود نیامده است. ایراد قابل توجه دزدگیر این است که این وسیله فقط ابزاری برای پیشگیری است و در صورتی که سارق سرقت را ادامه دهد و به سروصدای دزدگیر توجهی نداشته باشد، این وسیله هیچ کاربردی نخواهد داشت. به همین دلیل دزدگیر را بیشتر به عنوان یک وسیه بازدارنده از سرقت به شمار می‌آورند.

اما در مقابل ردیاب‌ها با داشتن سیستم پیشرفته‌ای که دارند مانع از سرقت خودرو می‌شوند. مالک خودرو می‌تواند از هر فاصله‌ای در شرایط اضطراری خودرو را روشن یا خاموش کند. در صورت به سرقت رفتن خودرو نیز با استفاده از GPS در کمترین زمان می‌توان محل دقیق خودروی مفقودی را کشف کرد. طبق تحقیقات انجام شده، محل سرقت 95 درصد خودروهایی که از ردیاب استفاده کرده‌اند یافت شده و این خودروها به مال باخته بازگردانده شده‌اند. علاوه‌بر این، ردیاب‌ها کاملا مخفی بوده و پیدا کردن محل دقیق و از کار انداختن آن کار مشکلی خواهد بود. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مهم ردیاب‌ها مانند ردیاب مگنتی قابلیت نصب بی‌سیم آن است. با استفاده از این ردیاب در کمترین زمان می‌توانید ردیاب را نصب و استفاده کنید.

دزدگیر بهتر است یا ردیاب

دسترسی سارقین به دزدگیر آسان است

از آنجایی که کارکرد دزدگیرها پیشگیری از سرقت است، نحوه طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که پس وارد شدن ضربه به بدنه خودرو، چراغ چشمک زن ماشین فعال شده و در معرض دید سارقین قرار می‌گیرد. ممکن است سارق پس از مشاهده فعال شدن دزدگیر از انجام سرقت منصرف شود. اما در اکثر مواقع سارقین حرفه‌ای در چند ثانیه سیم‌های دزدگیر را غیر فعال کرده و سرقت را آغاز می‌کنند. در این شرایط استفاده از ردیاب‌هایی همچون ردیاب آهنربایی نظامی که بدون نیاز به سیم‌کشی در هر قسمتی از خودرو نصب می‌شوند، بهترین راهکار برای مقابله با سارقین حرفه‌ای خواهد بود. ردیاب‌های آهنربایی با داشتن مقاومت دمایی بالا و خاصیت ضد آب بودنشان بهترین انتخاب برای خودروهای آفرودی و ماشین‌های سنگین جاده‌ای هستند.

معایب استفاده از دزدگیر

 ردیاب‌ها در مقایسه با دزدگیرها امکانات بیشتری دارند

ردیاب‌ها طیف وسیعی از امکانات را به مالکین خودرو ارائه می‌دهند. علاوه‌بر موقعیت‌یابی دقیق خودرو، ردیاب خودرو این امکان را فراهم می‌کند تا در صورتی که خودرو از محدوده مجاز خارج شود، با ایجاد آلارم و ارسال پیامک، مالک خودرو را از موقعیت کنونی خودرو مطلع کند. از دیگر امکانات کاربردی ردیاب‌ها، می‌توان به امکان درخواست کمک اضطراری و شنود داخل کابین خودرو اشاره کرد. ترکیب امکانات متنوع با امنیت بالا و ویژگی ضدهک بودن ردیاب‌ها، آن‌ها را به گزینه‌ی بهتری در مقایسه با دزدگیرها برای تامین امنیت خودرو تبدیل کرده است.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو

تامین امنیت فراتر از سرقت خودرو

بعضی از افراد جامعه که  مشاغل خاص یا مسئولیت‌های حساسی را بر عهده دارند، مسئله سرقت خودرو تنها بخشی از تهدیدهای موجود برای آن‌ها خواهد بود. به‌طور مثال، گاهی اوقات در روند سرقت خودرو، ممکن است سارقین مکالمات ملک خودرو در تلفن همراه را شنود کنند. در صورتی که نگرانی وقوع چنین شرایط هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله علائم شنود تلفن همراه را از دست ندهید.  

ردیاب‌های خودرو با امکانات متنوع مانند شنود داخل خودرو، انواع سنسورهای حرکتی و مقاومت بالا بهترین وسیله برای حفظ امنیت عزیزان و نزدیکان شما هستند.

خرید بهترین ردیاب‌های خودرو با بهترین قیمت در سایت ایمن ردیاب

با توجه به اطلاعات موجود در این مقاله بی شک ردیاب خودرو گزینه بسیار بهتری برای حفظ امنیت خودروی شما عزیزان است. ایمن ردیاب بزرگترین فروشنده ردیاب شخصی و ردیاب خودرو در ایران با تکیه به تجربه و تخصص کارشناسان فنی خود مفتخر است اعلام نماید، آماده ارائه راهنمایی و مشاوره رایگان جهت انتخاب و خرید بهترین جی پی اس خودرو به مشتریان است. درصورت تمایل، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۴۴۴۲۰۰۰۱ – ۰۲۱ حاصل نمایید. چنانچه سوال یا ابهامی در زمینه خرید ردیاب دارید در بخش نظرات سوال خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

46 − 38 =