راهنمای خرید جی پی اس کوهنوردی برای کوهنوردهای حرفه‌ای

ردیاب کوهنوردی چیست

کوهنوردی ورزشی هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد است. هر ساله کوهنوردان بسیاری برای کسب تجربه بیشتر و روبه‌روشدن با گام‌های سخت کوهنوردی، آماده صعود به قله‌های صعب‌العبور در نقاط مختلف جهان می‌شوند. متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد از دست دادن عده‌ای از کوهنوردان عزیزمان در اثر مفقود شدن در نقاط کور و دور از دسترس کوه و قله‌های سراسر کشور بوده‌ایم.

در این شرایط استفاده از جی پی اس کوهنوردی، زندگی این ورزشکاران عزیز را حفظ خواهد کرد. این ردیاب حرفه‌ای وسیله‌ای کاربردی و باارزش برای کوهنوردان به شمار می‌رود. برای آشنایی با ویژگی و کاربردهای این ردیاب در ادامه مطلب همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی دقیق جی پی اس کوهنوردی خواهیم پرداخت.

اهمیت استفاده از جی پی اس کوهنوردی

هر کس تجربه یک بار کوهنوردی را نیز در زندگی خود داشته باشد می‌داند یکی از چالش‌های اصلی کوهنوردان پیدا کردن مسیر درست برای صعود و برگشت دوباره از همان مسیر است. در قله‌های مرتفع جهان اکثر روزها هوا کاملا برفی و مه‌آلود است. در این شرایط پیدا کردن مسیر درست به یک چالش اساسی برای کوهنوردان تبدیل می‌شود. کوچکترین اشتباه و برداشتن چند قدم در یک مسیر اشتباه ممکن است برای همیشه به زندگی آن‌ها پایان دهد.

در این شرایط جی پی اس کوهنورد به یک وسیله حیاتی برای کوهنوردان تبدیل می‌شود. قیمت ردیاب کوهنوردی نیز مانند قیمت جی پی اس خودرو متغیر است. اما از آنجا که این جی پی اس زندگی کوهنوردان را نجات می‌دهد ارزش آن بسیار بیشتر از هر وسیله دیگری برای خرید است.

جی پی اس کوهنوردی چیست

نحوه عملکرد ردیاب کوهنوردی، بهترین وسیله امنیتی برای کوهنوردان

نحوه عملکرد ردیاب کوهنوردی کاملا مشابه با ردیاب خودرو است. این ردیاب‌ها مقاومت بیشتری در مقایسه با سایر جی پی اس‌های موجود در بازار دارند. گیرنده‌های این جی پی اس، اطلاعات مکانی را دریافت کرده و با انجام محاسبات بر روی آن‌ محل دقیق گیرنده را نسبت به زمین تعیین می‌کند. در واقع این گیرنده‌ها زمان ارسال و دریافت سیگنال را با یکدیگر مقایسه کرده و با به دست اوردن اختلاف این دو زمان، فاصله گیرنده را از ماهواره تعیین می‌کنند. این عمل با استفاده از داده‌های دریافتی از ماهواره‌های دیگر بارها تکرار شده تا محل دقیق گیرنده ردیاب کوهنودان با دقت مشخص شود.

آشنایی با دو ردیاب پرکاربرد در کوهنوردی، بهترین جی پی اس‌های کوهنوردی

به طور کلی کوهنوردان از دو ردیاب برای موقعیت‌های اضطراری کوهنوردی استفاده می‌کنند. ردیاب اول که همان جی پی اس معمولی است و مسیر درست پیمایش و قله‌نوردی را به آن‌ها نشان می‌دهد. اما ردیاب دوم ردیابی مقاوم در برابر انواع ضربه‌ها است و مشابه با یک ردیاب شخصی باکیفیت عمل می‌کند.

این ردیاب به کوهنورد کمک می‌کند تا در شرایط اضطراری به کسانی که امکان دسترسی به پنل ردیابی را دارند، اعلام خطر کند. از طرفی سایر افراد تیم کاوش و جستجو نیز می‌توانند در صورت مفقود شدن کوهنوردان از امواج این ردیاب‌ها برای یافتن آن‌ها کمک بگیرند.

ویژگی‌های مهم و کاربردی ردیاب‌های کوهنوردی

ویژگی‌های مهم و کاربردی جی پی اس‌ کوهنوردی، آن‌ را به یک انتخاب منحصربه‌فرد و ضروری برای کوهنوردان تبدیل کرده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این جی پی اس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آنتن‌دهی دقیق و بدون نقص ردیاب‌های کوهنوردی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب‌های کوهنوردی، آنتن دهی دقیق و بدون نقص این ردیاب‌ها است. بدون شک در شرایط اضطراری، موقعیت‌یابی دقیق و بدون نقص این ردیاب بسیار حیاتی و حائز اهمیت خواهد بود. این ردیاب همانند ردیاب مگنتی خودرو، آنتن‌‌دهی فوق‌العاده‌ای داشته و در اکثر نقاط عملکرد بسیار قابل قبولی دارد.

مقاومت در برابر ضربه و شرایط دشوار، ایمن‌ترین ردیاب شخصی شما

ردیاب کوهنوردی یکی از مقاوم‌ترین ردیاب‌هایی است که می‌توانید از آن به عنوان ردیاب شخصی نیز استفاده کنید. جابجایی لوازم در مسیر کوهستان و در راه صعود به قله ممکن است ضربه‌های زیادی به کوله پشتی شما وارد کند. همچنین آب و هوای سرد کوهستانی و بارش باران‌های متوالی ممکن است باعث آسیب‌رسانی به ردیاب شود. بنابراین استحکام ردیاب در برابر ضربه و رطوبت اهمیت بسیاری دارد. ردیاب کوهنوردی همه این ویژگی‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

وزن سبک و جابه‌جایی راحت جی پی اس کوهنوردی

همان طور که می‌دانید اکثر کوهنوردان تنها با یک کوله راهی سفر پرماجرای قله‌نوردی می‌شوند. بنابراین وزن سبک جی پی اس و راحتی آن در جابه‌جایی از جمله ویژگی‌های مهم ردیاب‌های کوهنوردی به شمار می‌رود. معمولا اکثر کوهنوردان سبک‌ترین ردیاب شخصی را برای کوه پیمایی انتخاب می‌کنند.

باتری قوی و نامحدود ردیاب‌های کوهنوردی

معمولا مسیرهای کوهنوردی بسیار طولانی و طاقت‌فرسا هستند. خرید ردیاب کوهنوردی که عمر و کیفیت باطری آن قابل قبول باشد، ایده بسیار منطقی خواهد بود. بسیاری از ردیاب‌های کوهنوردی با داشتن باتری قوی و نامحدود، بهترین همراه در سفرهای کوهنوردی شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ردیاب‌های کوهنوردی، انواع ردیاب‌های خودرو و پابندهای الکترونیکی می‌توانید به صفحه اصلی سایت ایمن ردیاب مراجعه کنید.

خرید ردیاب کوهنوردی

 تجربه یک خرید فراموش نشدنی در سایت ایمن ردیاب

خرید دستگاه جی پی اس کوهنوردی از فروشگاه‌های معتمد و کاربلد، تجربه لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد. اگر شما هم به دنبال خرید ردیاب کوهنوردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به محصولات فروشگاه آنلاین ایمن ردیاب بزنید و بهترین دستگاه ردیاب را برای یک صعود موفق انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۴۴۴۲۰۰۰۱ – ۰۲۱ بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

86 − = 85