آشنایی با کاربرد‌های بی‌نظیر جی پی اس در صنعت کشاورزی

کاربرد جی پی اس در کشاورزی

وقتی می‌گوییم کشاورزی، ذهن اکثر ما به سمت بیل، کلنگ، تراکتور و روش‌های سنتی کشاورزی هدایت می‌شود؛ در‌صورتی‌که کشاورزی آنقدر پیشرفت کرده است که دیگر آن را با نام صنعت کشاورزی می‌شناسند. دستگاه‌های پیشرفته که به‌صورت خود‌کار محصولات را برداشت و بسته‌بندی می‌کنند، تنها گوشه‌ای از بزرگی و عظمت این حوزه صنعتی هستند. یکی از بزرگ‌ترین خدمات را جی پی اس به صنعت کشاورزی ارائه کرده است که در این مقاله با هم به بررسی کاربرد جی پی اس در کشاورزی می‌پردازیم.

چنانچه شما هم قصد دارید پا‌به‌پای صنعت و تکنولوژی روز دنیا کار‌های خود را در زمینه کشاورزی رشد دهید، مطالعه این مقاله برای شما بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود.

استفاده از ردیاب به‌عنوان دستگاهی برای اندازه‌گیری متراژ زمین کشاورزی

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های ردیاب در کشاورزی، مساحی کردن زمین‌های زراعی است. منظور از مساحی کردن، تعیین مساحت زمین، تفکیک و بخش‌بندی آن است. استفاده از جی پی اس برای نقشه‌برداری از دقیق‌ترین راه‌های تعیین مساحت زمین به شمار می‌رود؛ زیرا با این روش می‌توان مساحت زمین را با کمترین ‌خطا (در حد میلی‌متر) محاسبه کرد؛  تفکیک سریع زمین کشاورزی از کاربردهای دیگر ردیاب در این صنعت بزرگ است.

به‌عنوان‌مثال، شما قصد دارید یک زمین کشاورزی ۵۰‌هکتاری را که اضلاع نا‌مساوی دارند، با روش دستی به سه قسمت تقسیم و در هر بخش محصول خاصی پرورش دهید. با استفاده از روش‌های سنتی روز‌ها زمان می‌برد که زمین را اندازه‌گیری و تفکیک کنید؛ در نهایت بخش‌بندی زمین هم دقیق انجام نمی‌شود.

کاربرد جی پی اس در کشاورزی برای مساحی کردن زمین‌های زراعی

استفاده از جی پی اس برای حفاظت از ماشین‌آلات و لوازم کشاورزی

حفظ امنیت ماشین‌آلات و لوازم کشاورزی یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های استفاده از جی پی‌ اس در صنعت کشاورزی است. ماشین‌آلات کشاورزی بسیار ارزشمند و گران‌قیمت هستند و در صورت به سرقت رفتن آن‌ها ضرر مالی سنگینی شامل حال مالک این تجهیزات و ماشین‌آلات می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ امنیت ماشین‌آلات کشاورزی از ردیاب خودرو استفاده کنید. 

با خرید جی پی اس خودرو و اتصال آن به ماشین‌آلات کشاورزی می‌توان در هر نقطه‌ای از جهان این تجهیزات را ردیابی کرد. با استعلام قیمت ردیاب خودرو بهترین و مناسب‌ترین جی پی اس را خریداری و از ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی خود محافظت کنید.

استفاده از جی پی اس برای افزایش امنیت ماشین‌آلات کشاورزی

کاربرد جی پی اس در کشاورزی برای بررسی شرایط جوی و پیش‌بینی وضعیت 

کشاورزی به‌طورمستقیم به شرایط جوی و آب‌وهوایی وابسته است. چنانچه از بهترین بذر‌ها، کود‌ها و سم‌ها در شرایط جوی مناسب استفاده نکنید، قطعاً محصول خوبی دریافت نخواهید کرد. با استفاده از جی‌پی‌اس کشاورزی می‌توان به‌خوبی از شرایط جوی آگاه شد و برای پیشبرد امور کشاورزی از آن استفاده کرد.  

به‌عنوان‌مثال، اگر برای سم‌پاشی محصولات کشاورزی به شرایط جوی دقت‌ نکنید، قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد. فرض کنید قصد سم‌پاشی یک زمین ۱۰ هکتاری را دارید؛ برای این کار به‌ حجم بالایی از سم و زمان نیاز خواهید داشت. اگر پس از پایان کار باران ببارد، همه هزینه، زمان و انرژی شما از بین خواهد رفت. 

از طرفی بذر برخی محصولات پس از پخش نیاز به آبیاری دارند. اگر با استفاده از جی پی اس کشاورزی زمان بارش باران را مشخص و پیش از بارندگی بذر را پخش کنید، دیگر نیازی به آبیاری دستی نخواهید داشت. باتوجه‌به این نکات و مشخص کردن بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو روی ماشین‌آلات کشاورزی از این تکنولوژی بهترین بهره را ببرید.

پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا از کاربرد‌های جی پی اس در کشاورزی

کاربرد جی پی اس کشاورزی در سم‌پاشی و برداشت محصول

همه ماشین‌آلات به‌روز و پیشرفته کشاورزی به انواع جی پی اس مجهز هستند. استفاده از ردیاب در این ماشین‌آلات به‌گونه‌ای است که به‌صورت خودکار محصولات کشاورزی را برداشت می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال، برای برداشت گندم در یک زمین کشاورزی می‌توان ابعاد زمین و محدوده محصولات را به جی پی اس دستگاه معرفی کرد، سپس دستگاه به‌صورت خودکار شروع به برداشت گندم می‌کند.

برای سم‌پاشی زمین‌های کشاورزی بزرگ از هواپیماهای مخصوص استفاده می‌کنند. در سیستم ناوبری این هواپیما از جی پی اس استفاده می‌شود تا با تعریف محدوده سم‌پاشی در سریع‌ترین و دقیق‌ترین حالت ممکن، زمین کشاورزی سم‌پاشی شود. با استفاده از این روش، به‌دلیل مشخص بودن محدوده و مسیر سم‌پاشی هیچ بخشی از زمین به اشتباه و تکراری سم‌پاشی نمی‌شود و همین موضوع از هدر رفتن سم جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه با پرداخت مبلغی کم برای تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی به جی پی اس، از هزینه‌های اضافی خرید سم جلوگیری می‌کنید.

برداشت محصول به‌صورت خود‌کار با تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی به جی پی اس

کشاورزی نوین و به‌روز با جی پی اس‌های ایمن ردیاب 

در این مقاله به‌طو‌کامل کاربرد جی پی اس در کشاورزی را بررسی و مهم‌ترین کار‌برد‌های ‌آن را معرفی کردیم؛ با‌توجه‌به این مطالب متوجه می‌شویم، استفاده از جی پی اس برای فعالان صنعت کشاورزی ضروری به‌حساب می‌آید. اگر برای افزایش امنیت لوازم و ماشین‌آلات کشاورزی خود نیاز به جی پی اس دارید، پیشنهاد ما استفاده از جی پی اس‌های ایمن ردیاب است. ایمن ردیاب با سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع ردیاب‌های شخصی و خودرو انواع جی پی اس‌ها را در اختیار شما قرار داده تا باتوجه‌به نیازتان آن‌ها را خریداری کنید.

چنانچه برای خرید انواع جی پی اس کشاورزی نیاز به راهنمایی دارید با شماره‌تلفن ۴۴۴۲۰۰۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان ایمن ردیاب آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند تا برای خرید انواع ردیاب باتوجه‌به نیازتان شما را راهنمایی کنند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هرسوال یا نظری دارید برای ما بنویسید ، خوشحال میشیم صدای شمارو بشنویم و پاسخ بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

95 − 90 =